Champagne bubbeldryck

 by mellasweden © 2020

CHAMPAGNE INTE BARA BUBBELDRYCK

Skumpa är inte bara en bubbeldryck som är gott och trevligt att dricka. Champagne innehåller även fenoler som motverkar åldersrelaterade minnesproblem som tex demens.

10896849_417714875063171_508971406048310058_n  skumpaglas  Moet  skumpa jordg

Läste att det är en studie från University of Reading som undersökt champagnens effekter på minnet, Det visar sig att champagne innehåller fenoler något som stimulerar signaler i hjärnan och i förlängningen kan hjälpa oss att minnas bättre. Fenoler kan motverka åldersrelaterade minnesproblem, t.ex demens.

Jämfört med vitt vin finns det större mängder fenoler i champagne. Så ett till tre glas i veckan är det som gäller säjs det. Champagne kan vara bra för både blodcirkulationen och hjärtat, som på sikt kan minska risken för hjärtfel och stroke.

Så nu ska ni veta att jag gillar Champagne som även kan drickas med jordgubbar i glaset.   Så nu vet jag att man alltid ska ha några flaskor hemma.  Jag älskar Champagne när jag har råd att dricka det, numera är det inte ofta. Man kan ju hoppas det ringer på dörren och någon har en flaska skumpa med sig ❤  Men ännu har det inte inträffat. 🙂   Men det kanske dröjer innan jag har det hemma, mitt barskåp är tomt.  För det kostar att leva på topp 🙂 och där lever inte jag idag 🙂

Ha en underbar dag

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.