Smörgåstårta

on
by mellasweden ©2020

MELLAS SMÖRGÅSTÅRTA 

Själv älskar jag min smörgåstårta den brukar vara god. ❤ 

Min är bröd med leverpastej blandad med grädde.  Sen ett lagar med bröd och kaviar blandad med grädde och sen bröd igen.  Och sen lite mera leverpastej med grädde och på med ett lagar bröd till. Så på med majonäs blandad med grädde över hela tårtan och runt om. Isbergssallad i småbitar runt om hela smörgåstårtan.

På tårtan

En rad med gästabudsskinka,

En rad med skivade hårdkokta ägg.

En rad med rostbiff 

En rad med ägg igen

En ny rad med skinka

En ny rad med ägg

En ny rad med rostbiff

På äggen svart kaviar 

På med tunna skivor av färsk gurka runt om och på skinkan och rostbiffen. 

På med massor av räkor som ni ser på bilden av min smörgåstårta

Sen tunna skivor av citro

Den bör sen stå i kylen över natten där är den godast. 

Angående brödet så är det formfranska samt raskern som man skär av kanterna på. Ett lagar med formfranska och nästa med raskern. 

Här är en båda mina smörgåstårtor som jag gjort med inte så mycket räkor på den ena för jag det fanns inte hemma. 

Jag nu blev jag jätte sugen på smörgåstårta som är så gott

Men dax att sova snart ligger i soffan nerbädda men ska förflytta mej till sovrummet. 

GO NATT ❤ 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.