Fredag Lets Dance

on
by mellasweden ©2019

 

SÅNG OCH GLÄDJE VORE NÅT FÖR MEJ 

 

För att vakna till så behöver jag mitt cappuccino och sitta i soffan och vakna till. Jag är ju numera så morgontrött sen vänta att klockan blir åtta.

 

Jag älskar musik och lyssna på dansmusik…….. Thorleifs,  Vikingarna massa dansbands musik gillar jag. Lugna favoriter helt ok även det. Men även Elvis älskar jag han har så fin röst när han sjunger.  I dag är det ju fredag och snart helg igen och ja är ensam hemma men musiken finns ju här. Men när jag inte mått bra så orkar men inte ens lyssna på musik, synd.

Min granne har varit här och lämnat mig massa färska jordgubbar så gott. 

Jag älskar jordgubbar och grädde gärna göra en gräddtårta med jordgubbar.  Så snällt att tänka på mej och köpa jordgubbar till mej. ❤  Snart kommer sommaren och jag vill ha jordgubbar på balkongen så man bara kan plocka dom.  Även månadsmultron vill ja ha där. 

I dag ska jag ringa vårdcentralen igen för att få mitt recept jag inte fick igenom i går. Jag måste ju ha mera penicillin och fan vad det verkar svårt att få. Måste hänga på låset för det är fredag och denna läkare jobbar bara förmiddag. Har ringt men inget svar alls skitjobbigt att söka folk man inte får tag i. Lite trött är jag ändå och har lite jobbigt att andas fortfarande. Ja vad händer jo jag går ut i köke tar ett glas vatten telefonen ringer ja skyndar mej i och svara men hann inte. Vem var det jo läkaren som jag väntat ska ringa, och jag ringer tillbaka fungerar inte alls. Och inte ringer han en gång till skit ja missade jag som väntat hela dagen på detta samtal.

 

HERBALIFE dax för att ta sin dricka 

Jag har ju börjat att ta det för att känna mig piggare och se om det blir ett bra resultat.

Tänker inte ens gå utanför dörren idag,,,,,,,, vill bara vara hemma och utan att göra nåt hemma.  Ta det lugnt och få andas lugnt men jobbigt.  Jag väntar inget besök och yngsta sonen är ju i Kroatsien med sitt jobb.  Samt äldsta sonen han bor ju i Vänersborg och är en stressad man nu för tiden. 

LET´S DANCE 

Men i kväll är det Let´s Dance jag bara älskar det programmet riktigt bra underhållning. Jag ska se  om jag har nåt godis att äta och jag hittade en flaska mousserande vin. Jag har fått i present men jag har ju ätit penicillin så länge och varit dålig att jag inte ens vågat att smaka på det. Kanske ska jag slå till i kväll och smaka på nåt glas med det wow vore gott eller hur. 

Få se vilket glas jag ska dricka ur kan ju välja wow lyxigt att äntligen få ett glas mousserande vin. Denna flaska kostar 75 kronor såg jag på systembolagets sida. 

Ja sen får vi se jag har ju jordgubbar kvar sen i går och en liten rulltårta som jag kan göra en bakelse av. 

När jag sen är gladare hahaha än vanligt så kanske jag kan blåsa bubblor med hjärtan ❤ ❤ ❤ 

Nu har jag gjort jordgubbsbakelse med rulltårta och sen grädde och jordgubbar wow så gott. Räcker till Let´s Dance i kväll oxå.  Jag får se vad jag ska äta lite senare.

Fick i natt sms av min yngsta son som frågade hur jag mådde så gulligt fast han är på konferens med sitt jobb i Kroatsien. Min äldsta son ringde i går kväll och han var trött det är alltid jobbigt att börja nytt jobb och lära sig allt. Och mest jobbigt innan pengarna börja rulla in, då börjar det roliga. Det kan ju vara lite påfrestande att vara säljare innan ens order rullar in sen går det som en dans. 

Men jag somnade tidigt så himla trött såg ju Let´s Dance samt Finaste familjen så klart.

Sen somnade jag gott. 

GOD NATT FINA DRÖMMAR

 

 

 

 

 

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.