Januari kallt snö

on

by mellasweden © 2018

 

 

I DAG ÄR DET KALLT UTE OCH INNE 

Ingen dag man vill gå ut när jag öppnade dörren kände jag hur kallt det var ut.  Mina grannar var oroliga för mej och hur jag mådde sen i går då jag mådde illa.  Så dom kom i går med Coca Cola för det är ju bra när man mår illa utomlands och här hemma med. Sen hade dom med sig varm soppa till mej så jag skulle äta försiktigt och bli bra. Dom hade med sig Elias i vagnen och som röjde hemma här han vill alltid ha godis när han kommer men det är choklad som gäller. Jag mår ju inte helt bra än så jag får vara lite försiktig med allt. 

   

Mycket snö och jag sa till dom att Elias måste ha en åkpåse när han sitter i vagnen det är kallt ute. Det är mycket snö ute, nu vackert men halt.  Sen fick jag hjälp med att ta ner min stjärna i stora rummet, den var ingen höjdare man såg knappt att den lyste. Men nu fick jag upp min blåa boll som kan lysa dygnet runt. 

Såg att det är modernt nu med grönt och rosa mina färger och gardinerna jag har i stora rummet med palmblad. Men då har jag varit mordern länge älskar dessa fina gardiner.

Samt rosa i köket helt perfekt ligger lite före med det som är inne

 

Ska ta mej en tupplur nu och sova en stund lite trött och hängig sen jag mått dåligt.

I morgonbitti ska jag ringa läkaren och ta mej dit för jag mår ju inte helt ok. Det är fruktansvärt jobbigt att inte få må bra och att inte kunna göra som man är van vid.  I dag äter jag försiktigt och dricker bara vatten och Coca Cola. I min familj har jag alltid haft Coca Cola hemma och alltid även gett mina barn det. Coca Cola är så gott. Men när jag blivit sjuk har jag haft oturen att just inte haft det hemma. Men mina grannar frågar mig alltid om jag behöver något och dom kom med Coca Cola till mej. Så tacksam för det omtanke är fint.

 

 

Men nu sov dax under varmt täcke och ….

 

2 kommentarer Lägg till din

  1. Marie: Mitt skrivliv skriver:

    Krya på dig!

    Gilla

    1. mellasweden skriver:

      Tack snälla ❤

      Gillad av 1 person

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.