Sovande lördag

Published 5 augusti, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2017

 

LÖRDAG  I FORNHÖJDEN 

 

 

Lördag den 5 augusti 2017 tänk vad tiden går fort, nu har jag bott en månad i Fornhöjden.  Jag börjar känna av att detta är mitt nya hem och det är en mycket finare lägenhet  och mindre än jag hade tidigare.  Jag har fått upp lite fototavlor och börjar känna mej hemma.   Jag fick två fina golvlampor av yngsta sonen dom ser dyra och exklusiva ut och gör så jag behöver ingen taklampa längre.  Dom är  köpta på Ikea och kostade sjuttionio kronor styck.  Det är inte längre standard att ha ett hål i taket för att hänge en taklampa konstigt tycker jag i alla fall.

I morse vaknade jag först vid halv nio drack min cappuccino och somnade om, så himla trött. Det kan vara vädret eller att man sover och vaknar sover och vaknar när dom borrar i huset och lägenheten ovanför. Det blir ju ingen riktig sömn och det behöver man. När jag sen lade mig på soffan i stora rummet så somnade jag direkt igen så trött vaknade av att jag hörde ljudet av att det ösregnade ut och det slog i balkongräcket. Men lade mig på sidan och fortsattes sova till i kväll klockan halv sex det var en riktig sov dag. Men har vaknat nu och ätit lite mat och sitter här i stora rummet och kollar tv men är fortfarande trött ska lägga mig och kolla på tv. 

I går gjorde jag en hallongräddtårta fått allt till den av min grannfamilj som bor här längre bort.  Jag älskar ju gräddtårtor det är så gott men jag är inte så duktig på att göra dom snygga vackra men ….  himla goda är dom ❤ 

     

Först är det tårtbotten från ICA Maxi sen är det understa laget med äppelmos och sen är nästa lager med äppelmos även det är en ICA Maxi produkt.  Det blir så gott dan efter när äppelmoset gått in i tårtbotten wow.  Sen översta laget av tårtbotten tjock vispad grädde från Arla så klart och runt om fått nån grej att spruta grädden med.  Men är inget duktig på det så det blev så här. Sen är det djupfrysta hallon ovanpå och mera grädde runt om.  Äppelmoset och hallonen räcker till två tårtor. 

Kan bara konstatera att det är en väldigt god tårta jag försöker ju fortfarande gå upp i vikt, men det är svårt. Sen är hallonen bra för min KOL,   jordgubbarna är så dyra att det inte går att köpa längre. 

Så nu blir det hänga i soffan till man ska sova igen, fattar inte att jag är så himla trött. 

Ha en fin lördag nu så höres vi

 

 

 

4 comments on “Sovande lördag

  • Ja du hade verkligen en riktig sovdag 🙂 men inte så konstigt med tanke på hur sjuk du varit sista tiden bara bra för dig att vila och tårtan ser superb ut..

    Du får titta på inställningarna på din google+ jag kan inte lägga till dig står att du är begränsad.. sen får du ta bort alla inlägg du delat med mig för photobucket stängde ju av mina bilder grrrr. 😦 så de ser för taskigt ut på din g+ ha en lugn och skön söndag nu kram Nicki

    Gilla

    • har inte varit inne där på länge….. fanken hitta massa skit porr utlagd på min startsida hoppas jag lyckats blocker och tagit bort dom nu arg jag blir vad händer om man tar bort G+ har man kvar youtube med mera då
      trött jag blir arg jag blir inte bra och inte trevligt alls ledsen blir jag oxå
      ha en fin kväll kram Mella hör av mig lite trött

      Liked by 1 person

      • Jag tror du kan ta bort google+ om du vill men man får inte ta bort själva google kontot..
        bara ta bort allt du inte vill ha på G+ du kan ändra inställningar som du vill..
        du kan förbjuda kommentarer och ja det mesta..
        du får prova dig fram säg till om du tar bort den.. Kram Nicki

        Gilla

  • Skönt att du börjar komma i ordning i nya hemmet..Ja hoppas dom får skapligt Hajkväder på Gräsö,,här hemma är det hipp som happväder,svårbestämt om det ska bli sol eller regn,,bara att vänta o se..Haé Kram.

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

