Maxi Geneta Södertälje

Published 19 juli, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2017

 

KÄRLEKSFÖRKLARING TILL  ICA  MAXI VASA HANDELSPLATS  GENETA

 

Nu ska jag erkänna min kärlek till ICA MAXI VASA HANDELSPLATS, vad jag älskar er. Jag har ju flyttat till Fornhöjden i Södertälje, för jag har fått en lägenhet på nedre botten, Jag behöver inte ens gå i trappor länge och jag har en helt nyrenoverad lägenhet med större balkong och i dag diskmaskin. Ska finputsas lite men jätte bra för mej, jag har ju min kollapsade lunga, astma samt KOL blir andfådd jobbigt att andas när jag anstränger mej.

I går skulle jag åka och handla lite mat så jag skulle pröva nåt närmare mej, så det blev Willis i Weda.  När man kom in där så var allt bara rörigt och jag hade tidigare ringt och frågat  om dom hade färska jordgubbar.  Flera gånger fick jag ringa för att på frukt och grönt svarade ingen på luren utan det blev en telefonsvarare som sa, ring igen.  Flera gånger blev det så sen valde jag nån annan avdelning som fick leta upp tjejen på frukt och grönt.  Visst finns det jordgubbar sa hon.  När jag såg jordgubbarna blev jag ledsen och arg, kanske sex kartonger halvfulla och sen tomt bredvid i nästa back.  Jag fick hälsa ut och kolla alla jordgubbarna och göra en ny kartong för många var dåliga. Jordgubbarna är ju dyra nu så man vill ha fräscha gubbar.  Det var första besvikelsen, se när man kom till färdiginpackat kött/köttfärs då var det lite grisigt som om nån bara slängt upp varorna. Det  var fullt med blod under förpackningarna med fläskkarrén äckligt, grillkorven hade olika färger i förpackningen.  Besviken blev jag, kände mej lurad och allt var mycket dyrare än i min ICA MAXI BUTIK.  Tyvärr kommer jag aldrig att handla igen i denna Willis affär inte min grej, sen fanns det bara två kassor öppna. Det var kö det fanns en kassörska som hjälpte en annan kund i en tredje kassa men hon ville inte öppna den för oss andra. Det fanns ett rött streck i golvet när folk stod på det sträcket så kunde dom öppna en kassa till.  Dålig stil ingen service alls.  

Här kan jag även tala om att jag slutat handla på COOP som från början var en medlemsaffär. Men i dag har jag som pensionär inte råd att handla där, dom skickar ut reklam att dom är billiga men dom är dyra.  Dom målar om fasaden till svart och det läggs senare till oss kunder finns ju ingen anledning att göra det.  Sen har dom  härmat Maxi med att pensionärer får rabbat på tisdagar när dom handlar. Nej Coop är inte längre någon affär dom är riktigt dyra att shoppa i.

LITE BILDER FRÅN ICA MAXI GENETA

   

 Samt en papperskorg  till barnen ❤

 

Allt var mycket dyrare än i mitt Maxi som jag alltid handlat i,  jag har en förkärlek till mitt Maxi. Man kan gå runt i lugn och ro, samt det finns pallar utsatta för mej som blir ansträngd när jag går. Sen är det snyggt och rent och massor av kassor öppna samt prispistolen så man hela tiden har koll på hur mycket man handlar för. Dom har även varit smarta på mitt Maxi med placeringen av produkter vid kassorna.  SAMT DET BÄSTA ALLT ÄR MYCKET BILLIGARE NÄR JAG HANDLAR MAT PÅ MAXI. 

Min kärleks förklaring är :    JAG BARA ÄLSKAR MITT ICA MAXI VASA HANDELSPLATS GENETALEDEN SÖDERTÄLJE  

Färden kommer till Maxi om någon dag bästa affären 

 

Tack för att NI FINNS… 

Mariella Wiklund

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

