Morgon knackning utan slut

Published 6 juli, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2017

 

Trött och slö äntligen sovmorgon 

 

Nu har jag kommit så långt att jag kan sova lite längre utan att ha klockan att vakna till.  Nu är jag ju klar och har bara min nya lägenhet och inga hantverkare att passa som kommer i tid och otid.  I stället har jag nya grannen som jagar sin katt hos min balkong.  I morse var tredje gången som det knackar och knackar och knackar på min dörr. Dom ger sig inte och slutar inte knacka himla irriterande måste jag säga.  Till slut går jag upp det står en liten kille utanför dörren men jag öppnar ju inte känner ingen kille i den åldern.  Då vaknar Dedde av att det aldrig slutar knacka och kollar han frågar vet du vem det är, ?  Nej säger jag.  Sen går Dedde och kollar mot balkongen och ser granngubben som pekar på sin katt igen.  Det var tydligen deras son som knackade på, visste inte att dom hade en son i den åldern.  Han fick komma in gå ut på balkongen och hämta sin kissekatt. Men han släpper ner den på golvet direkt i vardagsrummet och katten försvinner under soffan.  Skit sen kröp den fram under sängen och killen kröp in under sängen för att ta fram sin kissekatt.  Till slut så knackar hans pappa min granne på för det dröjer ju en stund innan killen får tag i katten. Jag säger katten försvann under soffan, men nu kommer han till dej.  Jobbigt att dom inte passar sin katt som ständigt kommer till vår balkong och dom ska komma in och hämta den.  Stäng er balkong som är inglasad, men jag har skrivit på kontrakt nu för en egen inglasad balkong så snart slipper vi detta.  Mycket irriterande att vakna av att det knackar på dörren och aldrig slutar knacka. 

Har försökt nu att få ordning på mitt sovrum, fått hjälp att sätta upp mina grejor på väggen.  Gardinstänger samt gardiner uppsatta så fint.

 

Jag har min * blåa lampa *  i fönstret tycker det är fint . Har ju haft den uppe i flera år.

 

 

Jag har mitt skrivbord så jag kan sitta i vinter och kolla på när det snöar och skriva brev.  Vilken härlig känsla.  Jag älskar ju att skriva, brev, blogg samt mera.

Så min gamla säng romantisk och fin nu ska jag bara ha vita lakan och täcken i den. Har alltid älskat denna säng en hemlis,  den första sängen med guldknoppar köpte min mamma åt mej.  Sen blev jag tvingad att någon att sälja den när jag flyttade.  Men min mamma köpte mej en ny likadan säng igen och några år senare köpte jag en annan säng för att hänga med.  Men jag trivdes inte med den sängen så jag köpte  *min romantiska säng*  åter igen tredje gången gillt.  Älskar denna säng romantisk vit med guldknoppar jätte fin tycker jag.  Mina barn tycker den är gammalmodig, vem bryr sig jag älskar denna säng. Den ska jag ha nu hela tiden.

Så jag får hoppas att jag kanske får sova längre i morgon, är ju så trött efter min flyttning och vill vara ifred för folk jag inte känner.  Jag behöver inga ny vänner här i huset, jag klarar mig själv.  Jag har mina gamla grannar dom bästa som man kan tänka sig Blomman med familj.  Hela den familjen är speciell borde inte lämnat dom, men måste för min egen hälsa.  Sen hade jag ju bra grannar på bottenvåningen också med hela familjen där jag bodde tidigare.  Samt min före detta granne som bor med sin mamma och pappa samt fru och barn några hus i från mej det räcker.  Så har min yngsta svägerska Kickis gamla barndoms kompis som bor med sin man här i området.   Så helt ensam är jag inte och jag har nu närmare till sjukhuset om jag behöver. 

Men efter all flytt är det skönt att i lugn och ro få klart här hemma, sen tänkte jag att Blomma skulle komma och hälsa på kanske vill hela familjen komma förbi mej. 

Försöker bli klar i mitt sovrum men har några kartonger kvar att plocka upp. Fotoalbum samt massa papper som ska in i bokhyllan, men sen är resten kvar. Alla mina fototavlor som ska upp och lite saker som finns i kartonger som ska in i glasbokhyllorna. Blir nog bra till slut, vilken tur jag har som har så fina snälla grabbar som ställer upp för sin mamma. 

Ha det bäst nu så hörs vi vidare kram

 

 

2 comments on “Morgon knackning utan slut

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Glimtar ur ett liv - Mitt liv

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

