Måndag 19 juni Fornhöjden

Published 19 juni, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2017

 

GOD MORGON VÄRLDEN

 

Idag vaknade jag redan 05.30 för att skynda mig in i mitt badrum till min ny fina toa. Sen fortsatte jag ut i köket och där hämta vattenkokaren till stora rummet och skarvsladden.  Fick mitt cappuccino men inte mitt vanliga och det var inte lika gott som ICA MAXI har. Med några citronkex började jag dagen.  Några minuter över sju kom några hantverkare in och började med min klädkammare samt att jag fick handtag på min garderob.  Snyggt jätte fint blev garderoben i klädkammaren.

Sen kom elektrikerna och på tio minuter hade jag el i köket frys och kyl samt spis.  Nu får jag el på balkongen och här är det korsdrag och öppet i hela lägenheten.  Kallt sitter med jackan på mej och fryser.  Men skriver lite för att inte bli helt uttråkad av allt som pågår här.  Få se när jag kan hämta min mat på Hyggesvägen….. så man har någon mat i frysen och i kylen nu när den fungerar här. Nu fungerar ju frysen och kylen det är ju bra. Spisen ska fungera oxå så snart kan man få mat här i min lya. Vilken lycka när allt är klart.

Utsikt från min balkong den kan man inte klaga på alls. Nu har jag el på balkongen och mina växter finns där oxå. Mina röda vinbär, men balkongen skulle vara inglasad. Men inte heller det fungerade.

Allt skulle vara klart idag vid 12 tiden, men det skiter sig helt.  Fick berättat för mej att dom som borde gjort klart min lägenhet i stället gjort färdigt en lägenhet i annan fastighet och den lägenheten skulle varit klar den 1 juli.  Men var lovad att vara klar den 15 juni.  Varför gör man klar en annan lägenhet i stället som inte skulle vara klar för än den 1 juli, konstigt eller hur.

Nu håller man på med elen och sen ska det vara massa grejor som ska fixas och sen kom rörmokaren och han sa att det tar 4 timmar för hans jobb i badrummet.

Fy fanken detta var en inte skoj alls. Men nu får vi se vad dagen har att ge……

Yngsta sonen på väg till centrum för att hämta sin nya lur och köpa en grillad kyckling med potatissallad. Jag är ju hungrig som bara den. Längtar tills jag hämtat min mat från gamla lägenheten. Har lite ont i mitt hjärta men det går väl över, mina barn brukar skoja att jag inte har nåt hjärta då vet jag att det inte är så farligt hahah

Den som väntar på något gott, säjs det.

Ha de så hörs vi senare

 

 

3 comments on “Måndag 19 juni Fornhöjden

  • Mella hade du inte rätt att vänta med flytten tills lägenheten var klar? Vekar ju helt sjukt att man ska behöva flytta in i en lägenhet utan el och toalett.. Du borde kräva nån typ av kompensation för det här tycker jag.. din son var ska han bo nu har han fått en egen lägenhet nu.. Hoppas i alla fall att du har det någorlunda bra nu kram Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

