Kaos i mitt liv

Published 15 juni, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

I dag och i natt är det kaos hos mej… kan inte sova 

 

Flyttningen hinner vi ?????   Är allt klart  ?????   Får jag med allt  ????  Får jag hjälpen jag är lovad att kasta sakerna som jag inte ska ????. Hinner vi fixa källarkontoret med massa skit som fanns där innan vi flyttade in här ????.  Jag kan ju bara inte släppa allt detta utan vidare.  

 

Andra balkongen från vänster är min lägenhet.  Dom jobbar för fullt där och i morgon ska jag hämta nycklar och mitt kontrakt för in flyttning på lördag. I dag var en vänlig man här från hyresvärden och hjälpte mej att koppla ifrån min tvättmaskin i badrummet. Den ska ju med till nya badrummet på lördag.  Vilken känsla jag frågade mannen som var här från hyresbolaget om allt var klart med elen där borta.  Troligen var allt klart utom i badrummet för tvättmaskinen som skulle bli klart på måndag senast. Men spisen och kyl-och frys hade el det är ju himla bra. Eller hur.  Mannen som kopplade ur min tvättmaskin var inte imponerad över hur killen från förra hyresvärden hade gjort dragningen av elen till min tvättmaskin.  Och den installationen kostade mej 1000 kronor 500 material samt 500 inkoppling.  Själv tycker jag att det var ett jävla hastjobb som jag fick betala för. 

Jag som ensamstående mamma med många barn tidigare är ju den som alltid haft koll på allt. Redan sen barnen var små var det ju alltid jag som ville ha alla barnen och som fixade allt själv för det mesta.  Jag var den även på senare år som jobbade tjänade mest pengar, hade alla barnen på sommarlov på Kreta.  I bland bodde vi ju i radhus eller hotell eller Vingresors hotell samt lägenhet i Iearapetra, eller så bodde vi i Kousonari i ett hus vi hyrde där.  Detta var det jag som fixade och ordnade och såg till att det gick ihop med pengar och lön som kom in på banken i Ierapetra. Vi levde bra och hade det bra där.  Min mamma skickade ner min lön varje månad till banken i Ierapetra. 

Ja mycket har förändras och när man tänker på barnen som man gjort allt för offrat allt man kunnat, trodde man ju att det var en odödlig kärlek.  Men jag har nog varit för snäll stora barnen försvann till en pappa som inte ens ville komma till deras studentdag fast jag bjöd in honom.  Men sen gick det bra och i dag går det bra att umgås med barnen när dom är stora och han fått gratis barnbarn på köpet.  Trött jag blir barnen måste kunna umgås med båda föräldrarna. Men en sak har jag lärt mig, pengar borrar där ingen borrmaskin borrar. Pengar och materiella ting styr när dom är svaga för det.  

Ha det bra nu

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

