Arkiv

All posts for the day 13 juni, 2017

Tror jag börjar bli bättre

Published 13 juni, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

 

LÄKARBESÖK MED REMISS TILL PRIVATLÄKARE

Läkaren skickade mej till en Öron Näsa Halsmottagning för Södertälje sjukhus tar inte emot patienter för denna avdelning. Konstigt eller hur  ?  Jag bad då läkaren på vårdcentralen skicka mej till Huddinge sjukhus, men dom tog inte heller emot Öron Näsa Halspatienter.  Vad är felet här att inte ens sjukhus som finns här i Södertälje inte tar hand om sina patienter som har öron näsa halsproblem.  Mycket konstigt måste jag säga.  Med remissen fick jag en tid hos denna läkare på  Öron Näsa Halsmottagning.  Det tar ett bra tag innan jag får komma dit, det står att den tillhör Landstinget, men du måste betala du får inte en faktura i handen för mottagningen är privat.

När jag kommer dit måste jag betala direkt och sen in till läkaren, men först så ska jag göra en hörselundersökning.  Vilket jag gjorde och läkaren konstaterade att min hörsel som jag hade tillhörde min ålder.  Vadå ska jag höra illa på ena örat för det tillhöra min ålder, hör ju jätte dåligt på ena örat och mina barn säger att jag borde ha en hörselapparat där,

När jag sen blir undersökt att läkaren börja han att titta i örat och man ser en monitor vid sidan av mej där man ser mitt inneröra. Jag hade ingen spricka på trumhinnan som den andra läkaren trodde på vårdcentralen, men denna privatläkare var osäker så han fick tillkalla en annan läkare på denna privatklinik. Otroligt.

Sen börjar läkaren att jag ska få droppar i örat att hämta ut på apoteket. Jag hade ju nån vätska som rinner ur mitt öra lite då och då. Så börjar läkaren oj den näsvägg är sne, jo tack det vet jag väl det har den varit hela livet. Han tycker inte att det är bra och vill börja prata om det och vill fixa till det. Det behövs verkligen inte efter alla dessa år, leta nya fel på mej. Ser mina pengar rinna mellan fingrarna för att nya påhitt. 

Men jag har inte just då råd med medicinen till mina öron som han ger mej. Så jag har inte hämtat ut den än.  Men jag blev ju sjuk och sen mina ambulansbesök så fick jag ju penicillin och nu är örat ok igen.  Jag ringde idag och bokade av besöket för återkomst av öron-näsa-halsmottagningen.  Då förklarade syster att det skulle kosta mera denna gång när jag ville om boka tiden.  Förra gången jag bokade om för jag var sjuk så skulle det kosta remisskostnaden.  Men nu skulle det var fullt pris igen konstigt tycker jag verkligen.  Jag säger då om detta är Landstinget så borde man få faktura på besöket, men  – nej säger systern som svarade detta är en privatpraktik men vi tillhör landstinget.  Så nästa gång du ska komma måste du ha en ny remiss och den gäller bara en gång den första gången du träffar läkaren.                                           Konstigt mycket konstigt.

Att man som pensionär idag inte ska ha råd att gå till läkaren.  Denna månaden har kostat mig flera tusen som jag nu ligger back på akutbesök, akutbesök igen samt mediciner som kostar enormt.  Efter som det gått ut att jag har fri medicin. 

Jag avbeställde nu mitt besök helt på öron näsa halsmottagningen.  Kvinnan/syster som svarade i luren när jag ringde lyssnade inte på vad jag ville säga. Man måste ju lyssna på vad patienten i luren vill innan man bara gapar och tror sig veta vad jag vill. Fan vad trött jag blir på folk. 

Ny har jag fått ur mej lite morgon ilska brukar aldrig ha det men efter detta samtal så blev jag arg. 

En fråga varför tar inte sjukhusen emot patienter med

ÖRON NÄSA HALSPROBLEM ?  

Varför ska jag behöva gå till en privatmottagning som säger dom tillhör Landstinget. Vilket är konstigt när inte samma regler gäller där som inom Landstinget. 

I dag har jag slutat äta allergitabletterna 2 stycken om dagen, kortison 5 stycken på morgonen, starka Alvedon 665 som jag fått äta 6 per dag. Så skönt

Nu har jag bara penicillin 3 stycken om dagen samt min Kol medicin och astma att ta lite lättare slipper man skriva upp medicinen man äter längre.

Ha det vi hörs senare……

 

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

