Arkiv

All posts for the day 11 juni, 2017

Stressad för min flytt…..

Published 11 juni, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

SÖNDAG     11    JUNI   2017

 

Ojsan vaknade redan vi 03.30 och kunde inte somna om, först mina mediciner jag äter sen att jag inte mår bra och så allt detta mitt i min flytt.  Jag bara låg och tänkte hur ska det gå med flytten jag som alltid fixat allt själv och ordnat, nervös jag blir. Ingen koll alls har jag denna gång och orkar inte ens förbereda som jag vill.  Det vara snurrar i mitt huvud och ser dessa kartonger och tänker hur ska det gå.  Men yngsta sonen stackarn får dra största lasset samtigit som han jobbar på ett projekt. 

Här blir det bara rakt fram igenom porten och rakt fram till min nya dörr. Inga trappor här inte måste komma att kännas underbart. Men när man är inne i min nya lägenhet och tittar ut så är det en trappa upp och utsikten ok.

Det blir en inglasad balkong och denna balkong är mycket större än den jag har i dag i Ronna. Blir härligt jag har ju mina vinbärsbuskar och  ska fixa till det lite granna när jag kommit i ordning. Har ju  bord och 2 stolar till balkongen samt jag har även en solstol.  I dag har jag ju ett fyrkantigt kök kan man säga men här blir det en långtsmalt kök med kyl och frys på ena sidan och diskbänk och diskmaskin och spis på andra side sen kommer man fram till fönstret och sittplatsen. Jag gillar dessa kök bättre än det jag haft här i elva år. 

Jag äter mina mediciner och det är 17 tabletter om dagen och det är ju lite mycket. Men jag hoppas för gud skull att jag ska bli bättre nu.  I går började Georigos att krossa mina tabletter men en hammare och lägga i glas för att jag inte skulle få tabletterna att fastna i halsen.   Jag har ju svårt att svälja stora tabletter, så jag tog hammaren och plastpåse gick ut på balkongen vid halv fem och slog sönder tabletterna för att kunna lägga dom i ett glas vatten och dricka upp dom.  Ville inte göra det inne för att inte väcka min son som sov och snarkade.  

Jag har ju alltid sån himla otur i allt och jag fattar inte varför.  Jag gick upp och satt mej vid cappoccinokoppen och tog några Mariekex till detta.  Sen fick jag sms av en gammal granne som oxå ska bli min nya granne i Fornhöjden dit jag ska flytta.  När jag svarade vid halv fem på smset tyckte han gå och lägg dej det är söndag och du ska ta det väldigt lugnt.  Du är sjuk och det fixar sig med flytten bara så du vet du behöver inte vara orolig.   Men jag är så klart orolig har inte flyttat på 11 år och det är en lång tid. Då hade jag kontroll på allt men inte idag. 

 

Jag flyttar från en 3:a till en helt nyrenoverad 2:a ska bli jätte härligt och skönt. Att bo i 3:an idag när jag är ensam hemma känns lite ensamt. Hallen är lång en lång gång och badrummer är även större än det jag har idag. Jag har frågat om jag slipper badkar för det är jobbigt att kliva ur och i när det är halt på golvet en dusch räcker för mej.  Så även det ska bli spännande att se hur det blivit. 

Min granne säger att hans mamma vill laga mat till oss vad ska hon laga, pratar med yngsta sonen och vi bestämmer kyckling med ris och currysås är jätte gott.  Så vi bestämmer det härligt det blir en lång dag med flytten och man räknar med att det ska ta 6 timmar att flytta allt. 

 

Jag är ju så nervös….. idag fick jag även ont i hjärtat…….

Mina söner brukar skoja och säga till mej när jag säger jag har ont it hjärtat att jag *inget hjärta har* men om någon har ett hjärta så är det jag.  Jag har alltid tänkt på alla andra och sist mej själv.  Jag vet att några grabbar i Fittja Town där jag hade ungdomsgård och var övervakare till en del grabbar alltid sa att : 

*jag hade ett hjärta av guld*    

Sånt värmer och man kommer ihåg det.

Fick mina nya hyreslappar på nya lägenheten för några dagar sedan, då verkligen fattade jag att jag skulle flytta och få det bättre än jag har i dag. Det finns hiss i huset för att tag sig ner till källaren. Men bättre att ha tvättmaskin uppe hos mej i badrummet än gå ner i källaren. 

I dag är det regnväder och grått ute och det känns riktigt ruggigt. 

Nu får ni ha det så bra och själv fortsätter jag och tänker på min flytt hur jag ska möblera vad jag ska göra av alla saker puh det är mycket nu. 

Ska ta mig  ut i köket och med en hammare krossa mina sista penicillin tabletter och några andra tabletter som jag ska ta nu i kväll. 

Ha det bäst vi hörs ❤ 

 

 

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

