MORS DAG

Published 28 maj, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

En solig mors dag

I dag sov jag till nio var så himla trött i går att jag inte kunde hålla mina ögon öppna. Men idag känns det lite bättre men inte bra alls. Kanske är jag trött för att jag packar och packar och ska flytta det känns ju lite jobbigt efter som jag inte mår bra. Blir ju andfådd så fort jag gör något och får andningssvårigheter.  Även om solen är på himlen så fryser jag lite och då vet man ju att man inte mår bra.

I dag har jag försökt ta det lugnt bara och inte göra nåt särskilt alls utan bara vara hemma och försöka göra ingenting. I dag har jag ätit potatismos och stekt falukorv. Låg ju en bit i frysen. Sen lär det ju bli massa mat för resten av månaden med köttfärs som jag köpte.

Min högsta önskar vore att jag vann pengar på triss, och kunde ge mina söner lite pengar men den risken finns inte ens att tänka på. Jag har ju ingen tur här i livet alls. Men kanske turen och energin kommer när jag flyttat vem vet. Det är ju alltid nyttigt med förändring här i livet och nu är det min tur.

Fick mors dags present idag av min söner wow dom är så omtänksamma och gulliga ❤

Georgios hade köpt 3 tårtbottnar samt 3 dl grädde, han tycket det var lika bra så jag kunde göra flera tårtor senare hahaha ❤

 

Av Stoffe fick jag 200 kronor på switch…… ❤

 Älskar mina barn,

Sen har jag skrattat idag, berättade för Georgios att min morfar gav mig tårta och coca cola varje söndag klockan 14.00 när han väntade besök. Att sen jag var liten fick jag Coca cola samt tårta samt först en 2 krona under cola flaskan. När jag blev äldre fick jag en femkrona under flaskan sen blev det en större flaska med med en sedel under. Senare fick jag leta pengar under morfars ljusstakar….. och pengarna blev mera och större.

Min morfar var en gammal man som inte litade på bankerna. Han hade pengarna hemma i sina skokartonger. Men han älskade mig och mamma. Jag bodde hos honom innan han dog, han var jätte dålig i sitt hjärta och jag sov i hans vardagsrum och han hade hjärtfel. Men han var en underbar morfar till mej. Han blev 97 år kan jag hoppas bli lika gammal eller äldre. 🙂 Hans fötter var jätte svullna och det var hjärtat.

Så i dag har Georgios lagt små pengar under mina Cola bruk och under mina glas under mina saker hela dagen. Jag har skrattat och det var jätte skoj. Det var 5 krona och det var 2 krona och det var 1 krona….. Jätte skoj och jätte gulligt. ❤

Av mitt X fick jag tights 3 stycken för att jag fixat grejor till hans familj, snäll som jag är.

 Detta är två stycken men jag fick en tredje…..

Snällt omtänktsamt, mitt X är omgift med en kvinna som inte kan svenska….. som inte kan svenska……

Trött ska sova snart…. i morgon en ny dag…..

Ha det vi hörs kram

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

