Förbereder min flytt

Published 19 maj, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

FÖRBEREDANDE AV MIN FLYTT

 

Ja vad gör jag när solen är uppe och mina vinbärsbuskar växer som bara den. Balkongen är inte så varm att sitta på ännu men kanske sommaren ändå är på väg. 

Jag packar och packar och packar mina grejer som jag inte tror att jag behöver på ett tag för att förbereda mig för min flytt. Oj oj oj vad saker man har efter att ha bott här i huset i 11 år så finns det ju en hel del som man sparat och skaffat samt behöver. Minsta sonen har lurat mig att vi ska packa ner massa saker från köket, för att vi får mindre disk då. Hoppas nu står vi utan vissa saker som småskedar vi har en framme bara och den är alltid i disken hahaha. Inget att göra men bättre för mig att packa lite saker nu och förbereda mig för att flytta.

Jag har packat minst 25 kartonger och fler blir det nog. 

Jag kommer att saknar mina fina underbara grannar kommer att bli tomt. Var inne en stund hos mina grannar Blomma och Maddeladde idag på morgonen och drack kaffe, fick med mig kaffeo ch Blommas underbart goda kakor med mig in.

 

Maddeladde skulle jobba och Blomman med man skulle till Batcha (koloniträdgården). Tiger deras lilla vove blev så glad att få åka bil med Maddeladde. ❤ 

Koppen med hjärtat fick jag av Christopher och Georgios på en mors dag år 2001 den är helig och den får mig att tänka på mina fina grabbar. Dom är snälla, hjälpsamma och jag älskar dom,  Därför får dom fem stjänor av mej.  *****

Vad jag ska göra idag jo Georgios vill ha lasagne med sallad som består av isbergssallad, tomater samt rå lök. Ja man får väl offra sig att laga det men det är gott. Jag nu har vi ätit lasagne och sallad så gott.

Måste packa lite till men ska försöka ta det lugnt idag, har ont i armarna och kroppen efter allt packning men jag tror det blir bra med nya lägenheten spännande är det i alla fall. Känner en familj i närheten på samma gata som jag ska flytta till, så har jag min lilla svägerska Kickes bästa kompis från Tyresö som  bor där med sin man. Så direkt ensam blir jag inte.  

Men en saknad kommer jag ha Blomma med hela sin familj kommer jag att sakna. 

Vi ses ju nästan dagligen och har gjort så i elva år. Sen familjen som bor längt ner i huset kommer jag sakna. Tror aldrig jag kommer få så fina och underbara grannar igen. ❤ 

Men jag måste ju få en lägenhet på nedre botten för mig är det mer än andträngande att gå dessa 5 halvtroppor upp men även ner. Och med tanke på att jag får en helt nyrenoverad lägenhet är bara fantastiskt, där jag bor nu har man inte gjort något åt min lägenhet på minst 15 år. När man lagade min toa i badrummer så fusklagade man den för det skulle inte kosta något efter som hyresvärden skulle sälja huset. Men det jag sett av nya hyresvärden så är det en bättre hyresvärd än den förra. 

I kväll är det ingen Let´s Dance…. tråkigt 

Ha det bra nu så hörs vi senare KRAM

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

