FULLMÅNE I KVÄLL IGEN

Published 11 maj, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

Fullmåne igen i kväll vackert

Nu har det varit fullmåne två kväller i rad, brukar det väl inte vara? Men så är det s¨det är bara att önska sig något. När jag var liten sa mamma alltid att titta på fullmånen önska dej något min dotter och nig sen tre gånger.

Min mamma var skråckfull och såådde även i kort. Hon var väldigt duktig på det, jag har hennes gamla kortlek kvar och kan även jag spå om andan faller på.

Vackert eller hur och månen står nu så jag ser den från min soffa. Jag har önskat mej någon men vi får se om det slår inte man vet ju aldrig.

Vad gör jag om dagar och kväller jag skriver brev jag har hittat min bästa kompis från New Orleans igen. Men det var Georgios som hittade henne efter fem timmar dektektivjobb. Bland brev och namn på hennes familj och leta på internet säkta boplatser med mera. Äntligen vi har varit vänner sen februari 1992 då hon skrivit ett brev till mej och fråga om vi kunde vara vänner. Men 2003 tappade vi bort varandra båda flyttade och jag bytte efternamn och mycket hände i mitt liv och även i hennes liv.  Men nu har vi fjorton år att ta igen allt som hänt oss. Hon blev ju min bästa vän och även en syster vi berättade allt för varandra glada nyheter tråkiga och vi kunde även skratta och gråta tillsammans.

 Goda vänner … bästa vänner…. syster realation.  Har sparat alla brev jag fått under alla år hundratals härligt roligt, våra barn har vuxit upp och vi har mycket att ta igen.

Men jag packar även packar och packar jag ska ju flytta innan den 1 juli till en nyrenoverad två rum och kök med stor balkong inglasad. Jag tror det blir bra jag slipper gå fem halv trappor upp och ner jag blir ju andfådd med min kollapsade lunga samt astma samt KOL som jag fått fast jag aldrig rökt.  Nu ska jag bo på nedre botten, men när man kommer in i lägenheten så är det en trappa upp härligt jätte stort badrum och en fin planerad lägenhet. Men i annat område värsta är att jag kommer sakna mina fina grannar, men vi får hälsa på varandra. Jag har ju bott här i elva år och man samlar på sig massa grejer.

 

En lång hall men jag får det nog lättare och bättre och nyrenoverat men lite dyrare för mig än idag.

Ja det var lite vad jag sysslar med får bara ta det lugnt och fint så kommer det gå bra. Vill inte hamna på sjukhuset igen men lägenheten ligger närmare sjukhuset nu.

Ha en fin kväll var rädda om er, jag ska packa lite och försöka säljara lite saker.

Kram god natt

 

 

One comment on “FULLMÅNE I KVÄLL IGEN

  • Hoppas verkligen att flytten går och blir bra för dig mella.. blir det långt ifrån dina grannar? Jag trodde du fick på nedre botten i samma port.. ha en fin helg nu så hörs vi snart.. kram Nick

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

