FÖRSTA MAJ

Published 1 maj, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

FÖRSTA MAJ 2017

 

Äntligen äntligen så har våren kommit till oss, som jag har längtat eftersom  jag mår bättre i värmen. Sov länge tryckte av min lur så jag fick sova vidare kan vara skönt i bland. Sonen lade om förbandet på min rygg i går och jag såg att det var blod och var. Inte så bra men i morgon ska jag ringa läkaren på vårdcentralen så han får titta på såret att det är ok. Med tanke på att mitt immunförsvar inte är så bra, det räcker nu vill inte vara sjuk och få ny saker som jag blir sjuk av hela tiden. Jätte jobbigt man blir ledsen, men det känns så mycket bättre när solen är på vår himmel.

  

Tog mig ut på balkongen och är  mina röda vinbärsbuskar ena busken har kommit långt och jag ser att det blir massa röda vinbär i år. Wow så gott älskar ju röda vinbär, men den andra busken har inte fått ut sina blad än från sina knoppar.  

  

Hallonen ja där finns bara en buske kvar som växer måste nog köpa en ny buske till så jag får några hallon. Jordgubbarna verkar helt ha dött så det blir nog köpa nya plantor där. 

Ska försöka ta mej till Maxi idag och posta brev, har skrivit långt långt brev till Ann och det tar ju några dagar till USA att skicka brev. 

Så ha en fin dag nu så hörs 

 

7 comments on “FÖRSTA MAJ

  • Mors..Ja så sant Cypern är en juvlig ö,,jag har rest hit varje år sedan 1990,även några gånger i Oktober,,men denna tid april-maj passar mig bättre,detta är min 34:e resa..Haé Kram.

    Gilla

  • Godmorgon Mella..
    Visst har vi haft några ljuvliga dagar nu man blir glad av sol och värme det går inte att komma ifrån.. Hoppas ditt sår blir bättre och att du får en fin helg.. kram Nicki….

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

