VILKEN HÄRLIG DAG

Published 25 april, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

VILKEN HÄRLIG DAG

 

Jag fick ett brev för många år sedan av en kvinna i USA från Indiana, hon skrev till mej den 29 februari 1992. Hon berättade att hon hade två barn och bodde i USA. Hon ville lära känna mej och vi började brevväxla, det blev hundratals brev fram och tillbaka från Sverige till Indiana samt från Indiana till Sverige. Vi skrev långa brev och berättade allt som hände i våra familjer. Det var spännande saker det var tråkiga saker och det var roliga saker som vi berättade för varandra. Vi blev som syskon jag fick en syrra som jag kunde anförtro allt till och hon kände detsamma. Hennes namn är Ann från början kom hon från  New Orleans en  stad i Louisiana.                                     New Orleans, amerikanskt uttal är den största staden i delstaten Louisiana i USA. Staden är belägen vid Mississippifloden, tio mil uppströms från dess mynning i Mexikanska golfen. Dom som kommer från den staden har en speciell dialekt. Vi har även pratat massor av gånger i telefon vi har samma humor och tänker likadant. 

Från 1992 till år 2003 brevväxlade vi ofta och mycket och jag har kvar alla breven och alla fotona som jag fått skickade av Ann till mej.  Sen hände mycket i våra live och vi tappade bort varandra, jag försökte hitta Ann och ringde till och med till hennes mamma i New Orleans och hennes syster svarade . Jag bad att Ann skulle kontakta mej och lämnade mitt namn och adress samt telefonnummer. Men jag hörde inget ifrån henne, visste inte om hon levde eller vad som hänt. Jag sökte efter henne och jag skrev till en gammal adress ett brev men fick inget svar. I dag vet jag att hon hade flyttat därifrån. Även jag hade ju flyttat flera gånger och även bytt efter namn så det var inte lätt för någon av oss att hitta varandra. Hennes syster hade tappat bort lappen som hon skulle ge till Ann, och Ann bad till gud flera gånger att jag skulle ringa igen.

Jag ringde även till hennes X-man men han ville inte berätta var hon var eller bodde. Åren gick men jag hade alla breven kvar och jag undrade varje dag var hon fanns och var hon bodde hur hennes barn hade det och hennes mamma och familj. Sen blev det massa andra saker som inträffade och åren gick men hon fanns alltid i mina tanker efter som vi alltid haft en fin och jätte bra kontakt.

Men i går pratade jag och Georgios om Ann och han sa vill du inte hitta henne, visst det ville jag men kunde inte hitta henne. Så han började rita och skriva allas namn i Anns familj, vi visste inte vad hennes barn hette i efternamn efter som vi alltid kallade barnen för bara förnamnen så klart. Sen började sökandet efter att Georgios gjort värsta polisutredningen på sin tavla på väggen. Med foto på barnen, Ann och hennes familj och X. Men det började med att Georgios hittade hennes barnbarn som hade samma namn som Anns son men han hette jr och hennes son senior. Vi skrev till ju på facebook men när man inte är vänner hamnar dessa meddelanden på sidan om. Vi har inte fått nåt svar för han har inte läst meddelandet om att jag sökte hans farmor.

Men det visade sig att när vi hittade barnbarnet på facebook och han hade ett helt annat efternamn än sin mamma har, så hitta vi Ann bland hans vänner. Facebook är fantastiskt, jag hade sökt flera gånger tidigare men inte hittat henne.  År 2015 skickade jag ett brev till henne som tydligen inte kom fram till henne och jag skrev även avsändare men fick inget brev tillbaka som inte kommit fram. Vad hände med mitt brev till henne?

Vilken höjdare vilken glädje jag kände jag hade ju tappat bort 14 år med henne, och hon med mej. Vi har så mycket att igen. Hon blev så glad när hon adda mej på facebook och vi chattade massor och vi båda grät av glädje att vi hittat varandra igen. Hon hade inte glömt mej och jag inte henne och vi ser fram emot att vi kan skriva till varandra. Jag är så glad och tänk vad duktig min son var som gjorde ett dektektivjobb åt mej.

Jag skriv brev på mailen till Ann i går och det  blev många sidor men flera blir det så jag kan berätta allt som hänt under 14 år.

Tidigare på kvällen gav jag min Samsung mobil  till stora sonen  Christopher och han fick titta på den och fixa den för den fugerade inte alls. Självklart fixade min son det  ❤  jag är så stolt över mina barn som verkligen bryr sig om mej. Min son är enormt teknisk och duktig.

Ja underbart när man får tillbaka sin väninna/som blev som en syrra plötsligt och efterlängtat.

Men nu är jag orolig på ett dygn har hon inte varit inne på facebook, vad hände…. eller skriver hon långa långe brev till mej hon hade mycket att berätta. Liksom jag har massor att berätta för henne.

Nu är vi tillbaka igen och våra barn har blivit vuxna.

Kram Mella

 

6 comments on “VILKEN HÄRLIG DAG

  • Vad fint det låter 🙂 Jag fick också en vän i USA tack vare windows live spaces.. hon heter Doris Ann Vi har skickat vykort julkort små gåvor julklappar med mera.. Helt plötsligt stängde hon alla sina sidor utom wp som hon gjort privat hon har mig på fejan men jag får inte se något på hennes sida md mera jag fattar absolut inget jag blev bra avsågad känns lite märkligt men det var kanske inte så allvarligt menat från hennes sida.. Hoppas du har bättre tur med din vän.. Kram Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

