Solen lyser även över oss

Published 23 april, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

Disken diskad wow

Men just nu lyser solen även över oss här där jag bor. Men just när jag skrev det blev det så klart stora mörka moln. Vet ni att jag umgås så mycket med våra kära invandrarsvenskar så jag svenska ibland blir konstig. Detta gör mig inte alls orolig men när dom pratar brukar jag rätta dom till bättre svenska. 🙂 Då säger mina grannar ibland att jag pratar  inte vanlig svenska utan min svenska är inte längre perfekt. Varför jo när jag pratar med våra invandrarsvenskar så måste jag prata så dom förstår mig och då händer det att jag pratar som dom gör. Glömmer vissa hela meningar och bara pratar som dom förstår vad jag säger och hur dom själva pratar sin svenska. 🙂

Jag ska i morgon ringa till vårdcentralen eller åka direkt till sjukhuset, varför ska jag betala dubbelt när jag har så lite pengar på min pension så jag nästan inte överlever. Att först betala för att komma till vårdcentralen och sen bli skickad till sjukhuset blir ju massor av pengar. Jag har fått en röd blåsa på ryggen och jag läste mig till på internet att det kan vara canser kanske. Jag har tidigare visat min läkare på vårdcentralen denna blåsa och fick dom kortisonsalva han trodde det var eksem. Men det har bara blivit värre och en större blåsa sen jag började med kortisonsalvan. Ont och kliar gör den oxå så vi får väl se vad det kan vara.

 Det ser även ut som jag fått nya leverfläckar på sidan runt om den röda blåsan på ryggen. Får väl höra vad läkaren säger om det är canser eller inte. ????????

Vi får se vad som händer på måndag för söndagen i dag är jag bara hemma och njuter. ❤ Snart kommer min stora son hem härligt då har jag båda sönerna hemma 🙂 ❤

Mella

 

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

