Läkarbesök

Published 20 april, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

LÄKARBESÖK ÖRON NÄSA HALS

I  dag var det dags oj fick vakna tidigt men hade i alla fall cappuccino hemma, som räddade morgonen. Jag vaknade ju vid sjutiden och var jätte trött. Upp och hoppa trött men fick i mej min medicin och sen var det cappuccino och en tårtbit. En ganska bra början på dagen ändå min yngsta son sover ville inte väcka han. Jag ringde och beställde färdtjänsten för jag blir ju så andfådd när jag går eller anstränger mej. Oj det var i tid idag kom klockan 8.30 och färden gick till öron näsa hals kliniken, dom har inte den avdelningen längre på vårt sjukhus. Läkaren som skickat dit mej hade verkligen skrämt mej att min trumhinna var trasig. Men så var inte fallet men en infektion i örat hade jag så klart, men sen började han att hämta en annan läkare för att konstatera att jag inte hade en trasig trumhinna. Därefter tog han bort en vaxpropp som låg mot trumhinnan och tryckte, och sen målade han lila i mitt öra bra mot infektionen samt var nån blomma eller nåt medel.

Efter det började läkare anmärka på att min näsa var sned  krokig i höger näs vägg. Men jag förklarade att det hade den ju varit hela mitt liv vad jag kom ihåg. Men han frågade om jag nån gång fått en smäll där, kanske när jag var liten inget jag kommer ihåg nu. Nässpray för att andas bättre och lättar och som gick ner i lungorna. Så droppar till höger öra som ska droppas morgon och kväll.

 Här stod det massa bänkar och skrot som tydligen inte användes men såg inte spå skoj ut att se.

 Lilla skrubben dom stängde in mej i för att kolla min hörsel

In i ett annat rum för att kolla min hörsel mina söner säger att jag hör illa och på höger öra där jag har infektion hör jag dåligt. Men efter kollen där så var det sämre hörsel och det tillhörde min ålder. Så då ska man väl höra dåligt då det hör ju tydligen till.

Men jag fick en ny tid tillbaka gillar inte detta för dessa läkarbesök samt mediciner kostar pengar och det har jag ingen budget för.

Nu kliar det som bara den i mitt öra av denna lila gegga han la dit.

Men ha det bäst nu Kram från mej

One comment on “Läkarbesök

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

