ONSDAG

Published 12 april, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

ÄLDSTA SONEN KOM HEM

Ja min äldsta son kom hem igår kväll han hade jobbat i på Stockholms kontoret, och jätte trevligt att han kom hem och sov över. Älskar mina söner. Men han åkte i morse igen. Kvar blev jag och yngsta sonen.

Posten anlände i morse och inte bara räkningar idag, utan ett handskrivet brev till mej med frimärke på.  Jag såg direkt vem som brevet var ifrån och jag blev jätte glad. Det var ett fint påsk kort till mej med även hälsningar till mina söner. Det var från en nära vän till familjen som är på semester och ändå kom ihåg att önska mej glad påsk. Det är ju så att det alltid är roligare att få riktiga brev och kort än dessa mail som man får jämt.

Så nu ska jag i påskhelgen skriva ett långt brev tillbaka och skicka med lite bilder. Jag älskar ju att skriva och skriva brev gillar jag ju men denna gång får jag skriva för hand tror jag för jag har inga färgpatroner i min skrivare och har inte råd att köpa några heller än.

Vilken härlig känsla att få ett riktigt brev och fint kort i. Vad jag saknar POSTEN som alltid var och fanns förr i världen.  Då fick man posten på morgonen och inte med olika företag två olika gånger per dag.

Tack och kram för brev och kort och för att jag haft mina söner hemma tillsammans någon dag.

kram Go Kväll

 

 

4 comments on “ONSDAG

  • Håller med dig helt och hållet riktiga brev och kort är bra mycket roligare än en massa trista mail och sms.. vad mer jo vi kan ta varann i hand jag är superförkyld jätteont i halsen och feber hela påsken är förstörd känns det som vaknade så här igår stor kram till dig med och Glad Påsk till oss 2 :-D.. Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

