Dikter till mina söner

Published 12 april, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

DIKTER TILL MINA FINA SÖNER   (UTRAG UR MIN BOK som kommer snart äntligen )

 

 

Christopher  

Åter ett syskon igen kom,

du slog ner som en bomb

Du söt och knubbig var,

man ville hålla dig kvar

Jag skänkte din far en son,

han blev så stolt att han skrek i telefon

Nervös han på BB var,

men efter en bira gick det bra

Han skulle ju bli far,

som pappa han var mycket bra

Ingen kunde ta ifrån honom hur det var,

inte ens jag som sa han var bra var dag

Du liksom din storebror

hade fina blåbär till ögon som ingen tror

Ingen har sånt minne som just du,

inte ens jag eller din pappa ju 

iDu log när du gick, bara din mor kan älska dig så

från det du kunde gå

Du är det finaste som finns min högsta vinst

Samt starka familjeband finns   

Mella / Mamma

Georgios       

Du anlände efter tusen mödor o besvär,

till jorden och familjen där du är

Det var dina stora bröder som sa,

ett syskon till är det vi vill

Så Christopher  inte jämt får som han vill,

på Kreta blev du till

Det var i bergen du kom till.

så nu vet vi vad du vill

Bli lika stor och stark som pappa,

sen kan vi sitta och skratta

Du älskar att sjunga och spela kan inte vara still

jag tror du artist i musiklivet vill 

Du sjunger hela dagarna så det blir fest,

skriver texten själv du är bäst

Bara en mamma kan älska så,

sina barn från det dom kan gå

Du är det finaste som finns, min högsta vinst.

Samt starka familjeband finns.

Mella/ Mamma 

skrivna dikter till sönerna 2003

by mella © 2017

One comment on “Dikter till mina söner

  • Hej du..Ja barnen är ju det käraste vi har,,barnbarn nästan ett snäpp kärare,,jag har varit på äventyr med mina två barnbarn idag.Ganska utpumpade slappar vi nu och ser på film..
    Önskar dig en jätteglad Påsk..Haé Kram.

    Liked by 1 person

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

