Cappuccino

Published 7 april, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2016

 

Besviken på Ica Kundtjänst

I går var jag och min son och handlade på ICA MAXI min älsklingsaffär. Bland annat köper jag varje månad Icas Cappuccino 16 koppar vikt 200 gram.  Brukar köpa fem stycken varje månad så jag har och att det räcker så jag får cappuccino varje morgon gott att vakna med. Jag ha en glasburk som jag häller cappuccino i och vet exakt hur mycket det blir i denna burk. Förra gången jag köpte fem påsar så var det en påse som inte var 200 gram. Men tänkte att det är ok för en  av fem påsar inte var lika full som dom andra. Men i går inträffade det igen att påsen inte var lika full och glasburken blev inte lika full som den borde vara vid 200 gram.

Ringer till kundtjänst på ICA och får prata med en tjej som inte vill lyssna på mej helt.  Utan måste hela tiden koppla bort mej för att fråga någon annan vad hon ska säja till mej. Fick uppfattningen om att hon var ny på detta jobb. Därför är det ju jätte viktigt att lyssna på kunden, vad kunden har att säja. Efter det kan hon prata vänligt lugnt och förklara det hon vill säja. Men hon pratar hela tiden i munnen på mej och vill bara framföra vad någon talat om för henne att hon ska säja till mej. Det värsta var att hon inte ger sig utan hela tiden pratar när jag pratar med henne. Jag säger till henne att prata inte när jag pratar lyssna på mej. Men hon fortsätter och jag blir så arg så gör man inte mot en kund. Jag måste ju här säga, att det är inte hennes pappas affär utan mitt älskade  ICA.  I en kundtjänst ska man lyssna på kunden och inte prata samtidigt som kunden pratar, inte ok tycker jag och vet jag.

Så det är inte alltid 200 gram i denna cappuccinopåse det kan vara mellan 180 till 200 gram. Men står det på förpackningen att det är 200 gram och att det ger 16 koppar cappuccino så då borde det vara det. Är det inte det borde det stå på påsen att det är mellan 180 till 200 gram i denna påse. Mindre i påsen så kan man inte skriva att det räcker till  16 koppar. Påtalar för henne att jag häller upp påsens innehåll i en glasburk, och vet hur mycket det ska vara för att påsen ska ha 200 gram. Men hon ifrågasätter om jag vägt fram gramet och hur jag vet att det inte är 200 gram.  Förklarar för henne att jag vet hur full burken blir när det är 200 gram.  Men hon pratar ändå samtidigt som jag pratar.  Jag säger att ni var så noga med Gevalia och klagade på dom, men här stämmer inte gramvikten på eran egen produkt. Men hon lyssnade inte hon fortsatte att prata i munnen på mej. Jag ville ju bara veta varför det inte var lika mycket i denna påse med cappuccino, jag bad inte om att få en ny eller ersättning. Ville ju bara veta vad problemet var.

Jag har varit kund på ICA Maxi i över 10 år och älskar att handla i denna affär men kundtjänsten var inte trevlig att ha och göra med på stora ICA. Jag har tidigare ringt kundtjänsten två gånger och det har varit trevliga duktiga kundtjänstmedarbetare som jag talat med. Men denna tjej var katastrof som inte lyssnade alls på vad kunden hade att säja och fråga. Kacksig får man inte vara när man sitter i en kundtjänst utan det gäller att tillmötesgå kunden. Hade hon jobbat hos mig hade hon fått sparken direkt.

Slutade med att jag sa att hon skulle byta jobb.  Ett mycket otrevligt samtal från och av en kundtjänst till ett stort företag.

Ha det bäst allt kan hända i dagen läge.

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

