FÖRSÄLJARE

Published 5 april, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2016

Att bli bästa säljare inte lätt

Konsten att jobba med försäljning är även konsten att utstå avundsjuka från sina kollegor. Jag har jobbat med försäljning i många år och jag älskar att sälja. Men man måste göra det med förtroende samt en känsla som redan finns i mej tidigare. Jag tror inte på detta att lära sig sälja efter ett koncept som ett företag ger till den anställda. Jag har sålt allt från cosmetic, presentreklam, sålt in besök hos investmentföretag samt sälja in koncept för företag för att få bättre försäljning. På ett investmentföretag var jag bäst och fick bonus januari och juni 15.000 varje halvår. Men företaget var så dumma att dom tog bort det bara för att jag var den enda som klarade bonusen. Då ledsnade jag och blev erbjuden ett jobb hos en kund som jag sålt in hos.

 

  

Har även rekryterat massa återförsäljare och blev även där bäst i Sverige på det. Vilket innebar massor med exklusiva bonusar och pengar samt förmåner så klart. Senare även säljchef för 350 säljare som gjorde bästa försäljningen när jag coachade säljarna. Dom var otroligt duktiga samt även idag har jag kontakt kvar med några av dessa duktiga säljare.

Jag har blivit kallat bulldozer och massa saker, men som bulldozer gled jag fram och sålde artiklar med strålande resultat. Från mitt kontor fick jag ofta höra att jag tog för höga priser men det var upp till mej att sätta dessa priser. Och med mina framtagna produkter och min kvalitet på produkterna så var dom värda priset för kunden. Met mitt sätt att gå fram som en bulldozer och ge kunden bästa resultatet för sina inköp gjorde att jag alltid var välkommen tillbaka och sälja in mera. Jag brukade alltid när jag fått en fin order vända mig i dörren och gå tillbaka till kunden och sälja när du nu köpt detta tag den andra färgen på produkten också. Kunden brukade alltid säja så gör vi bara du går nu och inte vänder dej om igen och säljer in mera.

Jag älskade att sälja in till mina kunder och resultaten var strålande. När jag jobbade i norrort så sålde jag även in massagefåtöljer jag hjälpte mina säljare att få slutorder när dom inte fixade det. Det gjorde jag när jag bokade in säljarna jag jobbade med roligt enkelt och bra resultat för mej och säljaren som bara behövde skriva avtal när han kom insäljning var redan klar. Trots det satte inte företaget värde på mej utan  lovade hela tiden saker dom inte kunde hålla kände mig bara lurad. Därför slutade jag där och kom efter det till en kvinna som ägde ett företag där jag jobbade tills jag blev sjuk. Hon var en bra chef och höll allt hon lovade och var vänlig och trevlig samt vi hade roligt när jag jobbade där. Hade jag inte blivit sjuk hade jag helt tagit över försäljningen ute bland kunderna likaså. För vi hade oturen att få säljare som inte klarade av att göra avslut på försäljningen. Mina bra inbokningar/sälj på telefon där jag gjorde otroligt bra insälj till stora kunder som var svåra att boka/sälja in till. Där det var klart för att bara gå dit och skriva ett avtal blev inte slutförda för att säljaren som gick dit inte klarade av att göra avslutet och skriva avtal. Här fick jag även skumpa flaskor som bonus och andra presenter hon var en bra chef denna kvinna.

Jag fick lunginflammation när jag jobbade hos denna kvinna och var tvungen att sluta där. I dag är jag pensionär och saknar mitt säljande som alltid har varit i mitt blod.

Några bilder från mitt säljande/bokande

Ha en fin kväll

2 comments on “FÖRSÄLJARE

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

