LÖRDAG MELLODAG

Published 11 mars, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

LÖRDAG LATAR MEJ

Orkar inte göra så mycket idag heller 🙂 trött jobbigt med min andning blir andfådd så ledsen för det.  Vaknade tidigt i morse och hörde barnbarnet hämta sin surfplatta men somnade om när jag såg att klockan bara var fjorton minuter över sju. Sen blev det ju cappuccino med två små smörgåsar med skinka och en skiva tomat på.

Barnbarnet anlände senare i soffan och vi åt frukost. Så fick jag en signal på min lur och det var en granne som fråga om jag var hemma, klart jag är var skulle jag vara annars. Denna granna sa att jag kommer om tio minuter mina mamma har gjort KUBE till dej. Wow kube är jätte gott det består av potatis och med köttfärs samt mycket lök i som man gör som rund som en pannbiff och sen lägger i olja. Sen fryser man in dom en och en och jag fick massor. Jag kan äta tre kube och sen är jag mätt och glad.

Så goda mitt barnbarn Christian gillar dom lika mycket som jag.  Han åt fyra stycken och jag fick bara tre.

Kämpar emot att inte somna jätte trött är jag vill sova men försöker kämpa emot. Christian leker här vid sidan av mej och kastar massa grejor som han springer efter små gummibollar. Hahah han kämpar på han har ju oxå tittat på film med sin pappa små troll med olika färger på sitt hår.

I går var det LET ´S DANCE

Bästa programmet o TV 4  har längtat efter det. För det är underhållande samtidigt som trevligt, roligt och ett himla bra program. Nu får jag följa detta varje fredag och se vem som vinner till slut, finns ju några som jag tror på Samir är jätte duktig. Så har vi arga snickaren Anders samt Anja. I går fick alla poäng och ingen åkte ut så dom har alla kvar sina poäng tills nästa fredag och tävling.

Jag var så trött sov flera timmar innan programmet började och sen direkt efter programmet, jag mår ju inte så bra. Har inte återhämtat mej än och jag vet att detta kan komma tillbaka. Cancer har man hittat medicin emot men till KOL finns det inget. Man kan stoppa det men det går inte att bota. Bara jag går och anstränger mej blir jag ju så andfådd och sen måste jag sätta mej ner och ta det lugnt. Jobbigt ska ni veta efter som jag alltid varit aktiv och livfull samt alltid haft hundra saker på gång. Nu orkar jag inte engagera mig i något fast jag skulle vilja det.

Medicinera och ta det lugnt måste jag göra inte stressa alls. Min äldsta son är här hemma till i morgon med sin son/mitt barnbarn tills dom åker och lämnar Christian i Norrköping sen åker sonen vidare till Vänersborg.

Nu ska jag nog sova en lite stund innan Melodifestivalen kommer på tv yngsta sonen Georgios är ju där real. Han och Nino samt Josefine ska se det i arenan i Solna. Undrar vem som vinner Loreen borde varit med väldigt konstigt hon åkte ut.

Ha det nu

 

 

 

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

