Söndag kväll

Published 5 mars, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

SÖNDAGKVÄLL I SITTANDE I SÄNGEN HÄR PÅ SJUKHUSET

Namnlösmella

 

Ja i dag kom min son och fick skjuts hit av en vän till familjen, vännen  hade köpt med sig BURGER KING  med pommes frites och fanta. Vi fick jag och Georgios varsin WOPPER MEAL  så gott det bästa jag vet. Så vi åt det här tillsammans när vännerna gått igen. Sen kollade vi saker på datan och pratade lite om livet, jobb. skrivande och sånger. Helt underbart snällt att komma idag igen till mej, från klockan 13 till klockan 19..00 är han ju här med mej.

 

Men kära vänner ni ska veta att det är inte lätt att bli gammal och sjuk, samt ligga på sjukhus. Men nåt som förvånar mig är varför man inte har sal för bara herrar och sal för bara kvinnor. När man blir äldre och sjuk och inte är riktigt medveten om vad man gör så behöver det vara så att herrarna har en egen kupe (rum) att sova och vara i. Samt kvinnorna likaså nåt som jag inte förstår att att man blander dessa sjuka människor. I min sal ligger vi tre kvinnor och en man, mannen är sjuk och inte medveten om vad han gör.  Så han kastar av sig sina kläder lite då och då under dagen och den snälla personalen klär på honom igen.  Men han är snabb som fanken och hinner till och med ta av kläderna igen innan dom vänder sig om. och dom snällt och vänligt talar om att nej gör inte så igen. Så klär dom på honom igen och detta kan på gå många under dagens lopp. Personalen är strålande och gör ett bra jobb här, tänk på detta det är inte lätt att bli gammal. Vi kommer alla dit en dag och blir gamla.

Jag bävar för att bli lastgammal och ska behöva hjälp med allt.

Men jag har sagt till mina barn följande gäller för mej !!!!!!!!

Jag ska om jag ska ha en rollator då ska den vara ROSA i färgen och jag ska ha en korg på den så jag kan shoppa god mat och vin gärna skumpa för det är bra för gamla kvinnor som mej 🙂

Sen ska jag ha en fin handväska med en råttsmälla i så ingen skum typ ska sticka ner handen och försöka sno mina pengar för dom har jag aldrig haft i en handväska. Blåsning eller hur för är man en gammal säljare som jag varit hör i livet så ska ingen lura mej inte. Även som gammal dam kan jag försvara mig jag kan nog även slå med handväskan.

302931_2025548558844_1247915738_31735729_204202016_n 12552561_953245554725086_6409151669146445068_n  11260691_1652342964983575_1363399058478679702_n

Så måste jag bli lite bättre för jag älskar ju högklackade skor, kan ju inte gå och flåsa och ha svårt att andas med högklackat eller hur.

Chanelskor 20120420_060627 20140807_131320  20140807_232637

2013-05-22 19.21.01 ‘

Lejopardskona har 12 centimeters klack så man kanske ska ha en  rollator som är höj och säntbart 🙂  Min data ska jag ha så klart viktigt man kommer långt i världen med den ska ni veta.  Den måste jag ha och jag ska ha en ny data har jag idag berättat för min son, en mindre data och jag gärna en rosa men det finns inte så många kvar av det.

images (1)   Bild_265[1]12

Ja det finns mycket att säja och tänka på när man blir gammal.  Livet är inte en dans på rosor men man kan och har alla möjligheter att göra det bästa av det som finns kvar. Kanske borde jag börja måla läpparna det har jag aldrig gjort tidigare i mitt liv. Min mamma hade alltid röda läppar hela livet men inte jag för jag ville pussa mina barn. 🙂

CHANEL1 brand-fenjal-large_1

Chanel nr 5 har jag haft hela livet sen jag var tonåring  Fenjal mina favoriter samt det fortsätter jag med tills jag kommer till himlen.

1538877_10152268951147108_632411932144891719_n

Man funderar och tänker väldigt mycket när man är sjuk och ligger på sjukhus då har man tid att tänka så mycket man vill och orkar.

Jag kanske är yngst här i salen tror jag och jag har min syrgas samt combi vent och kortison samt nån penicillintablett. I går hade jag lite högt undertryck när dom tog blodtrycket. I kväll hade jag högt syre 98 på fingret jag brukar bara alltid ha 89-92 vilket många gånger gjort att jag knappt fått åka hem för det varit för lågt. Så då undrar jag vad som hände i kväll när jag satt i sängen och dom tog och kollade syret på mitt finger.  Jag har aldrig varit intresserad att bry mig om dessa prover varför hur och vad, utan jag förväntar mig att läkaren ska tala om för mej hur jag mår och vad jag ska äta och hur jag ska slippa få detta igen. Men det finns mycket att fundera över ska ni veta när man är sjuk och tror man ska förlora sin andning och inte kan andas och få luft. Jag har ju min KOL och ASTMAN  samt KOLLAPSADE LUNGA.

Nu sitter jag i min säng och har nattlampan på kollar ut genom fönstret ser bussarna på Köpmangatan rulla förbi. Staden är ganska vacker på kvällen när allt lyser. Har fått lite huvudvärk så bett om en Alvedon hoppas det hjälper.

Georgios är hemma och sjunger in musik, sång och text spännande fick höra en bit och det lät jätte fint och bra. Tyckte han kunde gå hem lite tidigare för han var trött och jag var även lite trött.

10579967_618607094921361_7182585214451742221_n

Det händer i bland på söndagar att jag kan spela Bingolotto men jag har slutat med dom dumheterna efter som man aldrig vinner. Då kan man spara dom små kronorna i stället. Himla dåligt med små vinster som borde göra att folk skulle spela mera i stället.

Nu får ni hade så bra änglarna kommer vaka över oss alla GOD NATT SOV GOTT FINA DRÖMMAR   ❤

5004053qksp  1521420_594478353933403_1967932001_n

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

