Lördag på sjukhuset

Published 4 mars, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

LÖRDAG PÅ SJUKHUSET

Sovit jätte dåligt hört massa snarkningar och ljud som man inte är van vid. 🙂 Vaken varje timma och såg på film på datan tills jag somnade. Alla sov ju utom jag 🙂 I morse så vaknade jag vid femtiden och att dom skötte om andra patienter i vårt rum. Sen vid sextiden så var det dags för att kolla hjärtat temp med mera. Jag sen kunde jag inte somna om så jag fick frukost vid åttatiden två koppar kaffe samt en leverpastejmacka och naturligtvis två kakor som Blomman bakat. Georgios ringde på i går innan han kom hit och frågade om jag fick några kakor till sjukhuset. Kakorna är ju så goda bästa kakorna och bästa grannarna har jag ju i huset. Mina grannar familjen på samma farstu samt familjen längst ner bottenvåningen, tänk om alla skulle ha sån grannar då skulle livet se annorlunda ut.

20130605_173028

Ja sen var det dax för bäddning av sängen och sen badrummer och sen vägde dom mej. Hoppsan oj nåt kilo har jag gått upp efter alla 26 kg som jag gått ner. I dag vägde jag 55 kg men fortfarande är det för lite för mej mina kläder är förstora idag har jag small /medium förut hade jag large. Men vi får se vad som händer nu skriver dom upp allt jag äter och dricker i dag har fått en hostatack så jag rodde jag skulle dö för en stund sedan men syrgas fick jag för jag blir ju så anfådd när jag hostar och anstränger mej. Sen fick jag någon medicin så efter en kvart gick det över jobbigt.

I dag får jag besök av några vänner som bor här i närheten, skoj med besök. Dom frågade vad jag önskade mej bananbakelser  ville jag ha men det skulle dom inte göra på Maxi idag för det är bara semlor som gäller. Skitdåligt tycker jag blev lite ledsen men inget att göra.  Sen kommer yngsta sonen igen och stannar tills besökstiden är slut. Min andra son bor ju lite långt ifrån nere i Väster Götaland  minst tre timmars resa från mej.

Plötsligt  blir det titta det snöar… titta det snöar  …….

Så kom dom in med en våg som var en stol och jag fick väga mej, oj oj oj vad vägde jag idag jo 55 kilo, ja har alltså gått upp nån kilo 🙂

Nu sover mina rumsgrannar igen och jag har sån tur att Georgios tog med min data annars skulle jag ha tråkigt som bara den. Jag har redan sett flera filmer på morgonen när alla sov 🙂  Nu snöar det och jag ser Köpmangatan från min säng fin utsikt jag har ju. Sängen är ny likaså så man ska väl må som en drottning 🙂 Trodde jag skulle få åka hem idag men det verkar inte så alls. Nu kom lunchen kyckling med sås och potatis från ugnen så gott. Helt ok att äta i går kväll var det kalkon med potatis gick ju oxå bra 🙂

img_7040-89839827 img_7043-89839825 img_7046-89920708

UTSIKTEN från mitt fönster där jag ligger på sjukhuset ❤ helt ok att titta på när man inte vill titta i taket eller sova eller leka med datan. Finns lite att välja på här ju nu åkte Georgios hem NU BLIR DET MELODIFESTIVALEN…… STARTAR STRAXT.

Ha det så länge vi får se vem som går vidare…..

Spännande eller hur

kram

 

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

