Kvar på sjukhuset

Published 3 mars, 2017 by mellasweden

 

by mellasweden © 2017

 

AKUTEN ONSDAG KVÄLL

I tisdagsnatt vaknade jag vid tretiden och bara kunde inte andas. Min yngsta son sov och jag tog medicin men det hjälpte inte trodde jag skulle dö. Men efter några timmar så blev det lite bättre och jag somnade till slut. Men sen var det ganska ok att röra sig på dagen på onsdagen.  Pratade med äldsta sonen Christopher på dan och han sa jag redan då skulle åka in när jag berätta om natten.

 

Ni ska veta att jag åker inte till akuten och sjukhuset i onödan gillar inte sjukhus allt. Men senare på kvällen utan orsak så blev andningen hård och ansträngd så min yngsta son Georgios hörde det ända ut i köket att jag hade andningsproblem. Så det blev ringa efter bil och när vi sen väntade i porten så kom grannsonen ut och frågade hur det var och skjutsade oss till akuten i rasande fart på noll tiden. Tack snälla granne sen blev det inskrivning och prover och prover och nålstickning usch gillar inte det och inte sjukhus. Plötsligt kommer doktor Jacob  som blev glad att se mig han var min läkare förra gången jag var inne akut här. Men då ville han lägga in mej men jag ville inte så jag åkte hem igen. Denna gången pratade han även med Georgios och jag sa ja till om dom skulle lägga in mej. Den här läkaren är mycket speciell och jätte snäll och omtänksam tänk om alla vore som han. Så skulle sjukvården vara perfekt.   Vi fick från akuten åka till röntgen och kolla mina lungor. Och det slutade med att jag blev inlagd på avdelning.  Där fick jag kaffe och smörgås innan sängdags alla sov ju så klart i rummet jag hamnade i och på fel avdelning.

Så har jag fått syrgas och combi vent för att andas bättre och det hjälper ju så klart.

429_50042325

Torsdag morgon kom en syster vid före klockan 06.00 oj okristligt tidigt och skulle ta blodprov i handen på utsidan. För tidigt tyckte jag men så var det. Sen somna ja om och fick frukost vid 8.00 jätte gott kaffe var det iallafall. Somnade igen och plötsligt vid 9.30 stod läkaren där och skulle komma tillbaka på eftermiddagen för att berätta om mina prover. Innan dess skickade dom mig även på skiktröntgen.   Men han dök aldrig upp och man hade sagt till mej att man misstänkte att jag kunde ha en propp i ena lungan eftersom jag hade värre andningsproblem än vanligt. Så väntan är lång när man väntar besked om hur man mår eller hur dåligt man mår …. man vill ju veta och få besked.

skiktrontgen

 

Så i dag fredag var det prover igen och min puls var hög… och nåt mera var högt har aldrig satt mej in i dessa siffror man får fram. Men nåt mera var inte bra. Där med dyker läkaren upp minsann och säger han skrivit en remiss till annan avdelning, men om jag inte får komma dit så får jag vara kvar här. När dom kommer och dyker upp som gubben i lådan, så kommer man av sig. Allt man ville fråga skiter sig helt och man frågar inget och svaren så klart uteblir ju då. Så fick jag lunch och herre gud kommer inte ihåg vad jag åt men det var ganska ok. Just jag det var ju fisk som jag inte är så förtjust i men det var gott.

img_7029-89719659

Sen kommer syster och säger att vi ska flytta dej idag till ett annat hus och annat rum och avdelning om en stund. Ja ha ja var hamnar jag nu då ?  Georgios har varit hos mej hela kvällen när vi åkte till akuten och sen varje dag mellan klockan 14.00 till 19.00 stackarn. Har sagt att han får gå hem men han vill stanna hos mig underbara barn jag har, mina söner. Så glad och tacksam att ni finns och jag kommer alltid att finnas för er. Så glad när jag ser alla bryr sig om mej och vill mej väl, det behöver inte vara riktiga blodsband för att vara familj. Utan det är dom som man känner för och som bryr sig om en som är ens familj. Älskar Er alla.  ❤

Så ringde dom från blomsteraffären och jag skulle få hit blommor, men jag heter ju Mella Sweden på facebook.  Vill inte ha mitt riktiga efternamn där.  Det var blommor till Mella Sweden från min lilla underbara svägerska Kicki. Men dom hamnade på fel avdelning efter som dom flyttade på mej. Så blomsteraffären fick åka och hämta dom och fick höra att man inte får ha blommor här. Så dom åkte igen till sin blomsteraffär och bytte ut blommorna mot te samt choklad samt en jätte gullig nalle wow tusen tack kära bästa Kicki med min svärmor och Kickis dotter Jessica med familj. Jätte glad blev jag och är så tacksam ❤ ❤ ❤

img_7030-89719675  16425823_10154890720368548_2038498427480306574_n 16648998_10154890719558548_7629439897010852916_n

I morgon lördag kommer han tillbaka redan klockan 13.00 till klockan 19.00 om jag inte har turen att få åka hem kanske … men det tror jag inte alls. Jag ligger i hus 18 och avdelning 27 sal 2 tror jag. Ser köpmangatan härifrån fönstret fin utsikt ialla fulla fall. 🙂

img_7032-89719671 img_7033-89719669

Nu har Georgios gått hem och jag känner mig ensam men han tog med min data till sjukhuset vilken tur så jag kan skriva här och jag kan se tv på datan. Tack gode gud för det alla i min sal sover dom är mellan 80-100 och somnade redan vid 6 tiden.

Ha en fin kväll nu och var rädda om varandra men vet aldrig hur länge man har varandra

kram

 

6 comments on “Kvar på sjukhuset

  • Oj oj oj oj oj 😲 vilka jobbiga dagar du ha haft vännen 😘
    Tur dina söner är så måna om sin fina mamma 😗
    Hoppas du bli bra snart gumman så du slipper sjukhuset å få komma hem igen. Många stora kramar // Lillemor..

    Liked by 1 person

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

