NÅGONS DOFT

Published 16 februari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

Någons doft kommer och går 

I bland blir man påmind  om någons om vandrat vidare genom en doft.  Det gör att jag ibland kan känna doften av personen ifråga plötsligt så kommer doften bara förbi.

mormor Min mor Elin gick bort dan före sin födelsedag 12 augusti 1997.

Som min mor hon använde alltid Barnängens barntvål som hon köpte i fempack så hon alltid hade det hemma. Hon sa alltid att den var bra för hennes hy samt gjorde kroppen mjuk och fin.

barntval-5x85g-barnangen-1578909153

Men när det gällde cosmetic så var det bara det bästa som gällde enligt min mor, Estee Lauder skulle det vara. Min mor köpte alltid Estee Lauder parfym, en stark doft parfym som satt i länge.

dew

59;20;230;268

image_gallery

Alltid när hon handlade denna parfym samt Estee Lauder läppstift som alltid skulle vara i färgen röd riktigt röd fick hon gratis produkter och hon var jätte glad när hon kom hem.

Själv har jag alltid i alla år använd Fenjal älskar doften av fenjal när man duschat i det dofter det länge på kroppen och doften är underbar.

img-cfj03-fj-100-xx-xx_1 brand-fenjal-large_1

Såg sist jag var på ICA MAXI att dom hade några av Fenjas produkter wow då blir man glad annars får man åka in till centrum för att shoppa det på Åhlens. Fenjal använder jag fortfarande så klart älskar den.

 

CHANEL1 chanel-no-5-eau-de-toilette

 

Min andra doft är ju Chanel nr 5 som jag haft i alla år och den passar just mej och doftar så gott och länge. När jag träffade Kicki min yngsta svägerska hos min svärmor förra helgen så kramade hon mej. Direkt sa hon att du doftar/luktar som förr. Samma doft som jag alltid haft hon kom ihåg det från över 30 år tillbaka som vi sågs sist. Otroligt att hon kunde känna igen denna doft. Den använder jag fortfarande liksaså.

När jag jobbade på Avon Cosmetics så älskade jag denna doft  Unspoken som jag alltid hade på sjuttiotalet när jag jobbade där. Det var likaså en doft som ljuv och inte så stark men tyvärr finns den inte att köpa längre.

Unspoken AVON

Ja detta är dofter som jag känner för och tycker så mycket om och som jag kommer behålla hela livet ut tills den dan jag flyger till himlen.

Vi hörs

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

