Kyckling till middag

Published 25 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

Lagar kyckling som min mamma gjorde

När jag var liten så åt vi kyckling som min mamma lagade på söndagar, det var då morfar kom och ville äta. På den tiden hade vi ingen spis utan ett tvålågit gasolspis, vi hade inte ens kylskåp på Inedalsgatan/Kronorbergsgatan. Utan mamma lagade sin kyckling på denna gasolspis som morfar köpt till henne. Morfar älskade kyckling med mammas sås och potatis.

namnlospppppppppppp  elins-kyckling

Man steker kyckling och bryner den i kastrull eller gryta, häller i vatten samt massa vitpeppar. Sen får kycklingen koka tills den är klar. Det ser man om man kollar på kycklinglåret så det ser färdigt ut och inget blod finns där. Genomstekt måste kyckling vara, sen gör man såsen på skyn som finns med mjölk och mjöl och serveras med potatis eller ris. Så himla gott med denna kyckling och sås.

elins-kyckling3 elins-kyckling2

Jag brukar handla på mitt favoritstället det är ICA MAXI HANDELSPLATSEN  GENETA SÖDERTÄLJE här har jag varit kund nu i över 1o år och trivs jätte bra med det. Jag kan hitta överallt i butiken och dom har satt ut viloplatser där man kan sitta en stund och hämta andan. Jag blir ju så anfådd när jag anstränger mej.

Ska väl kanske göra potatis eller ris till kycklingen idag.  Såsen ska göras straxt och det blir gott.

Ha det så länge

 

 

 

10 comments on “Kyckling till middag

  • Önskar dig en fin helg Mella och hoppas du mår lite bättre..
    Jag fick syn på din son på Google+ så jag lade till honom där 🙂

    På fejan har jag honom redan och jag har fortfarande inte varit där inne sen november
    ska försöka nästa vecka Kram Nicki

    Liked by 1 person

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

