Ensam saknar mina älskade kissekatter

Published 24 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

Ensamheten har kommit till mej nu

När jag vaknar på morgonen så är det av iphonen och inte av Barbie och Rocky.  Jag går upp och försöker vakna och kliver ut i köket för att få lite cappuccino i mej. Ingen sitter på golvet hungrig bredvid mej och vill ha mat. Idag så har jag dammsugit lite blir ju anfådd kan inte dammsuga hela lägenheten. Men sätter mig i soffan och dricker cappuccino och en smörgås. Det är tyst och ensamt här nu och jag tänker på mina kissekatter men jag vet att nu har min omplacering är helt ok. Rocky har fått en rar och trevlig omtänksam dam som tar hand om honom. Hon är vänlig och säger att jag får komma när jag vill och hälsa på. Vi har jättebra kontakt och jag får veta hur han mår. Södermalm mitt Söder där jag bott så många år och hon bor granne där jag bodde på Söder. Bara härligt att veta var och när och hur Rocky har det. Dom gosar och Rocky sover i hennes säng.

img_20141007_222806 dsc00487

Barbie håller på att hämta sig hos sin husse som bor i Åkersberga. Hon har fått det bra även hon och en bra husse samt det känns skönt att veta. Jag har även kontakt där med så jag vet hur Barbie har det och vad som händer. För mig viktigt. Nu är det bara jag som ska anpassa mig till singellivet själv och även utan kissekatter. Hahah måste säja att det känns konstigt att inte kliva i en sten från kattsanden som gör ont under foten i badrummet.

Tur ändå att man har sin data som sällskap, då flera av mina väninnor som stod mig nära skiter i mej sen jag blev sjuk. Det är otroligt att man överger sina vänner när dom blir sjuka. Och inte ens kan ringa eller en rad på facebook som frågar hur mår du. Men en sak är säker vi kan alla bli sjuka men jag har aldrig övergett någon som varit sjuk utan brytt mej. Som en självklarhet gör man ju det att finnas där om man kan underlätta för den som är sjuk. Speciellt när man varit vänner så många år som vi varit det. Men ytliga vänner plockas bort från fb och det känns ju jätte bra. För det kan inte vara riktiga vänner som skiter i att höra av sig det behöver jag inte.

Nu ska jag försöka ta det lugnt och anpassa mej, känner mig lite ensam måste jag verkligen säga. Men vi får se om jag blir bättre och kanske blir av med mina lunginflammationer, ingen vet men det kommer visa sig.  I morgon ska jag plocka bort min julgran helt tog bort klockorna och ljusen i går.

Just nu orkar jag inte umgås med någon alls, hela mitt har blivit upp och ner med allt.

Nu får ni har det så bra vi hörs

4 comments on “Ensam saknar mina älskade kissekatter

  • Vad himla tråkigt att u måste lämna bort dom speciellt med tanke på att det bara kanske beror på dom.. Ja får du inga fler lunginflammationer så vet du ju men ändå dom var ett fint sällskap.. Jag hoppas verkligen att du får känna dig bättre nu efter detta..
    Kramar OM gör Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

