En tung vecka i mitt liv

Published 21 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

Ledsamt och tungt

En tung dag för mej och så ledsam dag, eller hela veckan har varit tung och ledsam.  Jag har ju haft så många lunginflammationer  åkt ut och in med ambulans och färdtjänst. Läkarna vet inte vad som framkallar dom men lunginflammationerna kommer tillbaka hela tiden. Läkarna har frågat om jag har katt, jag har sagt jag har en katt men inte att jag hade två stycken.  Men man tror det kan vara kattsanden med amoniakdoften och allt katthår runt om kring mej. Men man är inte säker alls var det kommer ifrån. Efter 11 år med en underbar hankatt som heter Rocky har han blivit omplacerad hos en vänlig gullig trevlig och snäll kvinna på Södermalm i Stockholm. Jag valde rätt kvinna till min underbara kissekatt han är ju så snäll och trevlig samt helt enkelt underbar. Han var lite avvaktande dom två första dagarna men han gick fram och åt mat och gick på lådan. Han fick med sin snuttefilt ett sidenlakan så han kunde känna sig hemma med den. Tack för allt du givit mej Rocky du kommer alltid finnas i mitt hjärta jag har nu gråtit i flera dagar och mått skit. Men vet nu att han trivs och gillar ligga i soffan med nya matte och i hennes knä. Det är tungt detta med mina fina underbara kissekatter men för min egen skull och mina lungor var jag tvungen att omplacera först Rocky. Men jag ska åka snart och hälsa på Rocky så känns det bättre kvinnan har sagt jag får komma när jag vill och hälsa på. Bara det känns jätte skönt. Vi har haft kontakt hela tiden sen jag lämnade Rocky hos henne, och hon har även skickat foto på Rocky känns så bra.  Hon är hemma om dagarn och är sjukpensionär så Rocky har som förr alltså sällskap hela dagarna.

9233_141609113547_518148547_2459576_437548_n

Här kan berättas att alla sorters människor har ringt på min annons om min älsklingar kissekatterna. Men jag har pratat och kontakta dom som skrivit mail och sms. Jag har noga valt ut den som ska ha omplaceringen av mina katter. Viktigt för mig som haft som så länge och dom följt varje steg jag tagit. Några trodde dom skulle få hämta katterna bara och utan att ge en kronor. Men det går inte man vill veta att dom betalar för kissarna så dom hamnar rätt.

4328_84137698547_518148547_1710577_2089303_s[1]  DSC00472

Först i torsdags ringde en tjej som var ensamstående mamma och ville ha Barbie hon var visst konstnär. Hon lovade ringa dan efter och tala om när hon skulle hämta henne. Men hon svarade aldrig i sin lur och kom inte så henne tog jag bort. Sedan ringde en kvinna med barn som skulle ha Barbie hon hade en son som behövde ha en egen kisse att ta hand om. Bestämt och klart hon bodde i hus på värmdön. Men innan hon skulle komma skrev hon ett återbud att det var ju inte genomtänkt detta med katt. Hon jobbade på Östermalm och tyckte att hon kunde ju hämta Barbie om några veckor om hon fanns kvar. Herre gud hur tänker folk, men jag skrev tillbaka leta efter en annan kisse.

I dag har en jätte trevlig gullig omtänkam tjej kommit och hämtat Barbie. Hon hade jobbat hos en man som varit med om en bilolycka och inte kunde få barn. Han bodde norr om stan lägenhet med uteplats och ville ha en kissemiss. Hon var så snäll och omtänksam och förstod att jag inte kunde lämna Barbie till vem som helst. Denna lilla tjej som kom orkade trots allt bära ner hela klätterställningen som var Barbies och sen åkte hon och lämnade och installerade kissen. Mannen blev jätte glad och hon var lite trött efter resan. Men allt är ok och jag får veta mera senare. Skönt men mina tårar rinner hela dagen. Man undrar om Barbie känt på sig för hon har legat i mitt knäl hela morgonen och ända tills denna tjejen kom och hämtade henne.

DSC00470 3071_77151238547_518148547_1628757_4502049_s[1]

1.780 personer hade titta på min annons om mina kissar. Jag har tackat ner till jätte många och en del trodde jag skulle ge bort mina kärlekar aldrig. Jag ville vara säker på att dom kom till ett bra gott vänligt hem som tar hand om dom när jag är sjuk och inte längre klarar det. Orkar inte längre att böja med ner och byta kattsand bära kattsanden hem väger ju 10 liter. Blir ju anfådd av min kollapsade lunga samt astma och KOL jätte jobbigt. Nu får vi se om jag kanske får mindre lunginflammationer och kan andas lite lättre, och inget katthår kvar heller.

Men det är väldigt ledsamt och väldigt tungt och mina tårar rinner, det är inte ett lätt val jag har fått göra.

5 comments on “En tung vecka i mitt liv

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

