SMÖRGÅSMARGARINET KLART

Published 15 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

SMÖRGÅSMARGARINET KLART IDAG

Trött mår inte så bra men måste göra klart min början på att fixa eget smörgåsmargarin.

Receptet var ju

500 gram smör, tärnar den och lägger den i

5 dl vatten och

5 dl rapsolja

samt 1/2 tsk salt och låter stå ca 1 dygn i kylen,

sen är det bara att vispa den helt slät och hälla upp i byttor, och i frysen.

img_6594-61228734

Jo tog fram bunken ur kylen, men det var för kallt för att börja att vispa den. Så den fick stå framme ett bra tag innan min bakmaskin som skulle vispa den sa upp sig helt. Jag har ingen tur jag inte.  Men då fick jag ta min gamla elvisp som lever än idag och nog tog det en lång tid att vispa tills det blev tjockt. Nu har jag hällt det i bunkar blev fyra stycken så nog är det mycket billigare att göra så här. Jag kommer fortsätta med detta, nästa vecka blir det att göra steksmör samma recept men utan vatten i.

img_6597-61228730  img_6595-61228732

Jag har fryst in tre burkar och den stora gula har jag i kylen och ska börja med. När jag köpte smöret så tog ja saltat smör. Känner mig nöjd ❤

Jag sparade massa pengar nu smöret jag köpte på ICA MAXI Geneta, kostade 500 gr för  25 kronor,  rapsoljan hade jag redan hemma samt salt och vatten fanns i kran. Nästan två kilo blev det.

Måste ju spara in lite pengar nu för mina mediciner är dyra.

Ha en bra dag 🙂

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

