Akuten

Published 14 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2017

 

GOD MORGON I DAG LÖRDAGMORGON

Vaknade hemma i dag tidigt på morgonen, så skönt borta bara hemma bäst. Varit dålig i flera dagar bstämde mig för att äntligen åka till sjukhuset. Där blev ja intagen direkt man hör på min andning det är inte bra alls. Dom tog något blodprov i fingeret och sen fick jag andas in någon vätska lär mig aldrig vad det heter. Men jag brukar annars få syrgas det är och blir alltid bättre resultat. När jag sen kördes vidare i rullstol för att inte bli mera anfådd så fick jag sitta framför receptionen i två och en halv timma, men jag gnällde lite då var det plötsligt min tur att träffa läkaren. Men det fungerade till slut, och där träffade äntligen en helt underbar läkare.

ladda-ned-1  img_4877-60883454

Men han hade dessa nya idee´r att dom ska ta blodprov nere vid handleden i en liten liten åder. Där blev det nej från mej direkt, har ju legat inne på sjukhuset tidigare och en läkare som var klantig fixade inte att ta detta prov. Han stack mig fel tre gånger sen var det bra för min del. Han blev jätte sur och arg på mig och sen ville han han mig inlagd för gödning. Men jag skrev ut mig själv efter åtta dagar. ‘

Men denna läkare förstod mej så det blev att ta blodprover i armvecket, salivprov samt ville läkaren lägga in mej några nätter. Där fick han nej likaså vill hem kan inte bara läggas in utan att ha mina saker med mej och vara förberedd på det. Fick massa mediciner och antibiotika som skulle hämtas på apoteket.                                               Men inte just nu finns det pengar till det så det får vänta tills min pension kommer tar ett tag sen kan ja hämta min medicin och ta den.

Sovit och sovit …. läkaren sa att man lätt får infektioner när man har KOL (Jag har KOL fast jag aldrig rökt men jag har haft astma i många år, då kan man få KOL. Sen har jag ju min kollapsade lunga)

Ha det gott vi hörs

 

4 comments on “Akuten

  • Det låter förfärligt att du ska behöva vänta till pensionen innan du kan ta ut antibiotikan! Du fick den ju utskriven för att du är så sjuk att du borde ligga på sjukhus. Har du ingen du kan låna av? Ta hand om dig och krya på dig, Mella!

    Gilla

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

