TANKAR

Published 5 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2016 

 

Tankarna kommer tankarna går 

Vaknade tidigt idag min son Christopher skulle upp och hoppa och till jobbet i Stockholm under dagen.  Så jag vaknade och före klockan halv sju och plötsligt stod jag och diskade 🙂  Orkade inte göra det i går kväll men bättre sent än aldrig.  Det är kallt ute över  elva grader kallt och min son ska ut i snön.  Jag blev riktigt glad han på sig tog han en halsduk som jag stickade till honom 2003, ok det är en fin halsduk och kanske ska jag börja att sticka halsdukar igen. Jag stickade även en till min andra son Georgios det gick fort och lätt och var roligt.

Läste just en blogg om dofter hur man kan minnas människor tänkte på min mamma/barnens mormor om man känner vissa dofter.

unnamed

För min del kan jag minnas min mor/barnens mormor. Tyvärr gick hon bort för tidigt dan efter sin födelsedag 14 augusti 1997.  Doften av vanlig sockerkaka som hon bakade bara med ägg, mjöl och vatten, stekt kyckling som hon lagade till mej och morfar, samt Estael Lauder parfym och röda läppstift. Min mor använde alltid rött läppstift i fall hon skulle träffa någon. Hon köpte allt från märket Estael Lauder för hon fick alltid presenter när hon köpte sina produkter.

1378w images

Själv kan ja sättas ihop med FENJA samt CHANEL no 5 mina favoriter som jag alltid använder, CHALIMAR hade jag även ett tag men föredrar ändå CHANEL no 5 samt FENJAL.

CHANEL1       CHANEL2

 

img-cfj03-fj-100-xx-xx_1   brand-fenjal-large_1

Detta är dom dofter som känns igen  med mej, ibland undrar jag om barnen kommer  ihåg det. Dessa produkter och dofter har jag haft sen jag var tonåring alltså många många år. Och jag älskar dessa produkter doftar så gott.

Älskar mina barn men det jag behöver inte känna dofter för att känna och tänka på dom. Dom finns hela tiden i mina tankar, då jag undrar hur har dom det, vad gör dom nu. Min barn är alltid i mina tankar och det bästa är att det finns data och internet i dag så man vet alltid vad som händer. Mina barn finns alltid i mitt hjärta från dom låg i min mage tills jag går bort. Mina barn är *mina barn* det var jag som som ville ha barn, och dom finns i mitt hjärta för alltid. <3. Barn och barnbarn är en viktig del i varja kvinnas liv ❤

Ta reda på er familj tänk på dom äldre en dag kan det vara försent och då kommer ni kanske ångra er.

Detta kan ge alla en tankeställare kanske ❤

Ha en skön dag vi hörs

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

