SEX AND THE CITY

Published 5 januari, 2017 by mellasweden

by mellasweden © 2016 

 

SEX AND THE CITY

Nu är klockan 12.32 och jag har varit vaken länge. Kollar på Sex and the City en serie som jag gillar och som jag titta på i många år. Jag fick hela serien på cd av Christopher och har kollat flera gånger. Nu går den på tv 3 och jag kollar på den igen 🙂

 

getattachmentcawjl8p0

Sex and the City TV series (1998-2004) starring Sarah Jessica Parker as Carrie Bradshaw, Kim Cattrall as Samantha Jones, Kristin Davis as Charlotte York and Cynthia Nixon as Miranda Hobbes - dvdbash.com

Jag brukade skoja förr att mina vänninor var Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha. Dom stämde in ganska bra på oss i sättet.  Men en av mina väninnor har gått bort, tråkigt hon var rolig och trevlig och hade massor på gång hela tiden. Hon kunde dyka upp hemma hos mej mitt i natten och börja städa som en galning 🙂  Dom andra två har försvunnit sen jag blev sjuk, den ena hörde av sig när hon var onykter eller hade problem.  Och den andra började söka kontakt med en mycket yngre släkting till mej för hon började bli så kallad kändis.

i-min-rosa-varld

Nu har jag tagit bort dom från min facebook, man blir ju besviken på folk efter så många år man varit väninnor och när man blir sjuk försvinner dom helt. Kan tillläggas att vi haft väldigt skoj tillsammans tidigare innan jag blev sjuk. Under två år jag varit sjuk så har den ena inte ens ringt och frågat hur jag mår. Det var jag som alltid tog kontakt men till slut orkade jag inte längre. Känns väldigt konstigt och man får hoppas att dom själva inte råkar ut för sjukdom. När jag bjöd hem dom på middag samtidigt så ville inte den ena komma för den andra skulle komma samtidigt. Men senare läser man på fb att dom är bästisar och semestrar tillsammans.   Det är tufft att bli sjuk vara sjuk och sen att ens nära vänner försvinner, inte ens ringer. Har jag blivit osynlig eller obekväm för att jag är sjuk.

När jag var frisk gick vi på kvarterskrogen och jag var ute lite och dejtade, hade ett normalt liv.

11260691_1652342964983575_1363399058478679702_n  img_21734246425853

Jag är ju impulsiv, har humor, lätt att umgås med och kunde roa mej,

13266096_1747271072218986_3176792855946339241_n   310807_10150310200743548_150128508_n

 

Men nu ska jag tvätta och släppa tankar i dag, har tänkt färdigt men ska först kolla färdigt på Sex and the City.

Men så finns det mina nära vänner från tonårstiden som jag har och det är jag tacksam för. ❤ Samt förståss alltid mina älskade barn ❤ ❤ samt mina riktiga vänner ❤

Ha det

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

