Tisdag en snödag

Published 3 januari, 2017 by mellasweden
by mellasweden © 2016 

 

God Morgon 

I dag vaknade jag tidigt upp och tog en cappuccino med en kanelbulle har ju några i frysen.  Bakade ju före jul så jag skulle ha några kvar till nu. I dag ska jag åka till mitt MAXI ICA Geneta älskar denna affär  ❤  trivs så bra hittar överallt och kan i lugn takt gå runt där. Det finns en del vilostolar utsatta så man kan vila lite, blir ju så anfådd när jag anstränger mej. ❤   I går ringde en kompis och han skulle skjutsa sin mamma till vårdcentralen där jag bor, så han sa vi kan skjutsa dej till Maxi.  Tack det var ju snäll, ring halv elva sa han vilket jag gjorde och då vaknade han, men dök inte upp förrän efter 12.00 tiden.  Han var grinig när han kom och sa inte mycket då pratade inte jag heller. Slutat att krusa och vara trevlig mot någon som är sur och grinig för att det inte går som han vill.  Ångrade att jag inte åkte redan vid åtta tiden till Maxi hela dagen blir förstörd av en surpuppa.  Men jag handlade och sen köpte jag mig några öl på systemet för att senare åka hem.  Han var sur och utan att prata bar han upp min kasse som jag köpt.  Det är jobbigt med humörmänniskor usch tråkigt.

Lammstek med vinsås till middag

lammstek img_6479-57740477 vinsas

När jag kom hem lagade jag lammstek med vitlök och kryddpeppar och vin i ugn  samt gjorde vinsås och  små potatisar som jag köper färdigskalade i glasburk.  Glömt att köpa soya så jag kunde färga såsen brun men gick bra ändå.  Härligt det blev så gott med en kall öl till.  Älskar lammstek med vinsås så gott. ❤

img_6467-57740491  img_6475-57740483

Ett glas vin när jag lagar maten samt en chokladpudding med vispgrädde alltid lika godis ❤

Nu får man klä sig det blir värre snöoväder i kväll läste jag på LT

rosa-mellabella

Kläd dej varmt och skönt om du ska ut, men jag föreslår att du stannar hemma då det som vanligt är katastrof när snön kommer. Bilar krockar och bussarna glider i ställer för att åka, men herregud det är vinter varje år. Kan inte vara någon överraskning eller hur.

Ha det vi hörs ta hand om er kram

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

