Södertälje sjukhus

Published 30 december, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016 

 

Åker till Södertälje sjuhus

Jag snubblade på sladden till Iphonen när den laddades vid soffan, och flög genom rummet inte som någon ängel men som en klumpeduns och fick sen ont under höger bröst.

m3-angel-trumpet-t-b-2-1  556280_10150706565558123_264564534_n

Ont när jag rör mig, sitter samt när jag hostar, kan vara ett revben, men måste åka in och kolla säger mina söner. Men jag är ju den som inte åker till sjukhuset i första taget gillar inte sjukhus.  Men mina söner säger att jag måste åka in kanske bäst. Jag är på väg nu och bilen kommer 12.10 till akuten så vi får reda på vad det är. Men jag har mycket ont med andra ord himla ont. Jag hoppas verkligen att min OTUR tar slut nu och allt blir lättare och bättre år 2017.

Jag fick åka upp på röntgen och visst det var mina revben två med sprickor i. Klart jag har ont, och innan jag åkte upp så gav läkaren mej starka värktabletter. När jag kommer ner och väntar besked om röntgen så börjar jag känna mig dåsig och illamående samt jätte ont i magen.  Plötsligt börjar det droppa stora svettdroppar ner i knät från pannan och ansiktet, blir riktigt rädd.  Jag är ju inte van att ta starka mediciner så jag åkte in till disken där skötersker och läkare fanns.  Det tog lång tid innan någon frågade vad jag ville, och till slut fick jag lägga mig i vilorummer, läkaren sa att det var av medicinerna som var starka och att jag var *hög*.   Har jag aldrig varit det så jag blev riktigt rädd, läkaren sa att hon skriver ut värktabletter och och jag får några med mig hem. Läkaren sa även att ta det lugnt ha ingen brådska härifrån, men ja ringde färdtjänsten och vid tretiden så jag kunde få komma hem. Bilen hämtade mej tio i fyra och äntligen fick jag komma hem. Där lade jag mig i soffan och sov tills Georgios kom hem så jag slapp vara ensam, man blir ju rädd när man mår så där. Jag tog bara två tabletter innan jag gick till sängs men dom hjälper inte alls. Har så förbannat ont, det är fruktansvärt att han ont i revbenen.  Innan gick jag in på apoteket och kollade vad läkaren hade gett mig för medicin, femtio tabletter av den starka sorten och femtio tabletter av den som var starkare än alvdon. Christopher ringer och undrar hur det går.

Men jag har fött flera barn och det gör ondare just då, så jag kan nog ha ont och klarar mig utan så många tabletter som gör mig groggy inte bra alls för mig. Har ont och är lite gråtfärdig hela tiden men vill inte visa det för min son. Han har plockat bort alla sladdar hemma här nu så jag inte ska snubbla igen. Nu ska jag bara ta det lungt lungt lungt och får inte bära något heller.

Jag har ont när jag andas, rör mig, skratta behöver jag inte just nu och när jag hostar. Önskar ingen detta inte ens dom som borde få uppleva detta och det vore nyttigt för 😉

I morgon är det nyårsafton och det blir jag julgranen mina kissekatter Rocky och Barbie som firar nyår hemma här. För att inte tala om alla jäkla smällare och raketer som skrämmer slag på mina kissekatter. Men det kanske är nåt bra på tvn att titta på, så har man sällskap i soffan.

Ha det bra nu så hörs vi

 

 

 

 

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

