Lägg på luren

Published 3 december, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016 

 

Se till att lägga på din lur

 

rosa telefon kopiera

I veckan ringde jag en äldre släkting för att höra hur läget var. 

Denna gamla dam brukade vi kalla syster B, och hon har alltid gillat att prata brevid sin mun.  Men det var ju bra och vi pratade lite om allt, jag har känt denna släkting sen jag var några år och min mamma umgicks med hennes pappa.  Syster B  har kört mej i barnvagn och sen gifte hon sig men inga barn var bjudna på bröllopet.  Hon fick heller inga egna barn …… Men efter massa år tappade vi kontakten hon *SNACKADE* för mycket. Kan man kalla detta på elakare språk skvallerkärring.  Hennes man var en enormt fin och snäll samt omtänksam man, han har tyvärr gått bort. Men ingen berättade för mig att han gått bort tråkigt eller hur.   Hon har skaffat sig en ny man som hon hade hemma när jag ringde och berätta hur jag mådde. Det är heder åt henne att hon ljög för min gamla kusin Amm att hon inte pratar med mej.

Oversikt_Nokia_7230_Rosa

Denna kusin  Amm brukar känna på sig att jag ringt denna släkting och brukar ta kontakt och fråga om hon hört något från mej. Då brukar hon svara att det har hon inte gjort.  Duktigt för att vara denna skvallriga släkting syster B  som annars ventilerar alllllllllllllt hon kan.  Hon berättade för sin nya gubbe att jag parat i hop min gamla kusin Amm med en gubbe, men inte varför jag gjorde det.  Hon sa aldrig att min första man var otrogen med denna kusinkärring. Hon ljög om massa saker som hon inte kan veta något om, men som kanske min kusins gubbe ljugit ihop.  Hon sa även att man kan inte ungefär leva i det förgångna, om saker som hänt som tydligen min gamla kusin frågade och tydligen hängde upp sig på.   Dessa kvinnor är tio år äldre än mej och riktiga skvallerkärringar, usch säger jag att dom orkar.

Att dom orkar dessa änkor att ha problem med andra släktingars liv.  Jag har inte träffat någon av dom på massa år kanske sen över sexton år och saknar det inte alls.

pink-phone

 

Men…. nu kommer det roligaste hon syster B, la inte på luren ordentligt.                                                                                                                                                         Så jag har lyssnat på henne och hennes nya gubbe i över femtio minuter och kopplade bort min microfon.                                                                                                               Väldigt intressant måste jag säja, hon berättade vad hon ville om mig som liten men inte allt, hon berättade även saker som inte stämde och gubben hennes frågade massa saker om mej.

rosa telefon kopiera

Fy fan i hela femtio minuter pratade dom om mej och mina barn.  men inte om hur väl hon kände mej, att min mor och hennes pappa var kära i varandra. Om saker som är ointressanta och som inte stämde alls.

Hon syster B tyckte synd om mej undrar varför ??????????????????                                                                                                                                                                                 Hennes nya gubba som inte känner mig och aldrig träffat mig kallade mig skojare för att jag var säljare och smart.  Vem är han att bedöma mig efter hennes kärring prat.

Men hon syster B som vi brykade kalla henne,  konstaterade  att jag var smart och kunde snacka för mej och var duktig på det. Jag var duktig på att ta reda på saker och ting och luska ut saker som jag ville veta. Jag har ju varit säljare i hela mitt liv och en duktig sådan, klart ja kan!!!!

wawtp4-rosa-1000x800

Telefoner kan vara smart bra och avlyssningsbara OM du inte lägger på din lur. Då kanja få höra vad du tycker om mej och vad du säger nu vet jag massor av nya saker. Det frestar mig lite att ringa och fråga vill du se ett foto av mig idag som du pratat så mycket om, jag den smart,  dutiga säljaren samt din släkting som du berättat saker om som du inte har en aning om ens. 🙂

Så kan det vara NÄR INGEN FATTAR DU FÅR VETA ALLLLLLT 🙂

Ha en bra dag nu om ni kan, jag får ha en tänkvärd dag

kram

 

 

5 comments on “Lägg på luren

  • Tack Mella har saknat dig också.. Har fortfarande stora problem med datorn börjar nästan tro att den har fått en virus trots att virusprogrammet säger motsatsen.. har fått bort alla bilder ur den nu och alla viktiga mail.. nu är det alla länkar som jag vill ha kvar som gäller.. efter det är den tömd på allt jag vill ha då åker den nya in.. Jag kommer vara livrädd för windows uppdateringar det var det som gjorde att den gamla flippade ut..

    Just nu skriver jag svar med paddan göra inlägg får jag göra hos min granne gjorde det första igår..

    Det som gör mig mest förundrad nu är hur ointresserade alla är av att jag försvann fast jag berättat om orsaken till min frånvaro har sett flera stycken som redan plockat bort mig från sina länkar sorgligt och tydligen väldigt ytlig vänskap.. nåja då vet jag hur jag ska hantera dom sen.. ska in en snabbis till grannen sen för arr se om jag kan åstakomma ett inägg till..stor kram till dig från mig.Nicki

    Gilla

    • Hej jag har lärt mig under dessa två år jag varit sjuk, att dom vänner som jag trodde var mina nära vänner, har struntat i mej.
      Inte ens tagit luren och eller på fb frågat hur jag mår. Men gärna ville att jag skulle kommma förbi på deras bemärkesledagar.
      Ja bjöd hem dessa på middag och sen visade sig att den ena sa att jag kommer inte om hon kommer. Ja ha förvånad var jag.
      Senare ser jag att dom skriver att dom är bästa vänner och åker på semester tillsammans. Man blir förvåanad, vad ska man tro.
      Orkar inte tagit bort dom från fb, efter en halv månad får jag grattis på fb av den ena och 3 minuter efter gratis av den andra på sms.
      Inte ok, att inte ens fråga hur jag mår eller mått. Otroligt man blir besviken på folk. Kram Mella

      Liked by 1 person

      • Kan bara hålla med dig helt och hållet eftersom jag upplevt och upplever detsamma det är så sorgligt.. min facebook jag har inte kunnat logga in en enda gång där sen datorn flippade ur menjag lovar så fort jag har nya datorn ska många bort därifrån detsamma gäller min wordpress sitter som vanligt och svarar med min padda.. har aldrig känt mig så låst som nu men snart hoppas jag allt blir normalt igen stor kram från mig så hörs vi snart igen Nicki

        Gilla

  • Bonjour en ce dimanche 11 décembre

    La froide saison
    c’est la douce chaleur du foyer,
    c’est la famille retrouvée
    et la bonne humeur.
    Puisse ce Noël à venir se prolonger
    durant toute l’année

    Belle nouvelle et heureuse année 2017

    Quelle te soit de santé et de bonheur

    Gros bisous et encore joyeux Noël et meilleur

    On se réchauffe en toute amitié

    A bientôt

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

