Så ska jag klä mig i höst

Published 18 november, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016

 

Så här klär mej i höst

Nu har hösten kommit och det är dax att klä på sig lite tjockare kläder, jag som inte tycker om tjocka skor och strumpor och kläder. Men vad ska man göra i höst ska jag prova alla mina kläder jag har ju gått ner 26 kg i vikt så vi får se vad som passar mej. Brukar gilla gå i jeans och snygga blusar samt stora tjocka tröjor så man inte fryser.

hmprod (2)  HM4  Present    favorit

Mina kläder har jag i en liten garderob, samt har även resten i en klädkammare hemma. Önskan vore ju att ha garderober med speglar och dragdörrar på garderoberna samt massa hyllor för tröjor, blusar samt strumpor och underkläder.  Samt även för handväskor samt smycken och andra saker så som kändisar har.  Men där jag bor går det ju inte att ha det.  Älskar kläder och skor samt handväskor.  Min mamma jobbade i skoaffär när jag var lite så man har ju lärt sig att alltid ha fina skor samt titta på andras skor det säger så mycket om personen ifråga. Man kanske kan säja att jag har har skodille låga snygga skor samt massa högklackade skor snyggt och sexigt. Trots min ålder gillar jag det och har alltid haft en egen klädstil som alla kallar Mellastyle. Tänk vilken fin tanke om någon bara kom och sa att nu fixar vi till dina garderober hemma så du får som du önskar, skulle vara helt underbart vilken strålande tanke.

Svarta klänningar i olika stilar med en snygg lång kavaj till alltid snyggt, även om några av mina vänner inte gillar att jag har den stilen men vem bryr sig. Jag har alltid klätt mej efter mig själv och min egna stil.

y1peuU-80uLdy9AXVWTRL70H3ozH9Lq4wo80rgEgNmuWKAF7WhyJ9S5drDVQJlDWJThhdGDB0MYz1g  35225_414372618547_518148547_4354613_2793144_s  Untitled    mella   2013-07-07-11-14-41

mmmm

Till alla dessa baskläder som jag har så har jag svart kavaljer den bästa som jag gillar mest är den jag köpte från Ellos postorder internet.

31-3847

Jag har alltid haft en förkärlek till mockajackor men det ska vara utan krage och man ska kunna ha dom till alla kläder. Klänningar, kjolar, jeans, vanliga byxor finkläder ja till allt. Nu har jag sökt länge och äntligen hittat en jacka som liknade mina gamla mockajackor. En ganska snygg mockajacka som jag vill ha hoppas den är som jag önskar bara.

39-1375

Jag förvarar mina kläder i plastpåsar så dom inte blir dammiga och förstörda, det skyddar ju mina kläder och jag är rädd om dom.  Alla mina jeans har jag i en byrå i sovrummet, samt mina tunna tröjor och t-shirtar.  Två lådor för mina underkläder samt en stor låda för mina nattkläder så dom finns där när jag behöver dom.

 

Jag har ju en basfärg i min garderob svart, blått och färgat, så man alltid kan kombinera alla sina kläder hur man vill och känner för det. Det är ju viktigt att det mesta passar ihop.  Ska nog köpa men en ny vinterjacka en varm och skön så jag inte fryser och helst ska den inte väga så himla mycket gillar inte tunga kläder. Dom flesta kläder jag har är köpte med eftertanke så jag även kan ha dom på hösten kombinerat med tjockare tröjor och kavajer smart.

 

2013-10-22-14-25-56    img-20121004-wa0000  dsc01961-kopia

Dessa är mina vinter skor i år samt ett år nya stövlar som Christopher köpte till mej förra året.

 

 

 

Ha en fin dag nu så hörs vi

2 comments on “Så ska jag klä mig i höst

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

