Kan inte sova

Published 16 november, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016

 

Kan inte sova i natt

 

Ja första dagen på mitt nya liv blev att jag skulle gå och sova, men kunde inte somna. Jag har varit uppe hela natten och kan inte få en blund i ögonen konstigt. Tänkte att det skulle vara så skönt och få sova hela natten, men det gick inte låg och kolla på allt annat och gick upp igen. Nu är klockan halv sju och här sitter jag i stora rummet klarvaken och inte sovit och tagit mitt cappuccino samt äckliga mediciner samt äckliga proteindryck. Nä detta var ingen höjdare alls men ni andra ni sover säkert som stockar och vaknar trötta men blir piggare senare 🙂

god-natt

Jag är pigg hela tiden och inget trött alls, har ont i hela magen haft några timmar nu, kan det var den äckliga proteindrycken jag provat. Är det straffet för att jag inte gillar drickan och inte vill ha den. Men syster Britta hon sa att du måste dricka den så du inte går ner mera i vikt utan behåller det lilla du har. Så jag prövade det i kväll då och 2 om dagen tyckte hon att jag skulle dricka så äckligt, men fick ont i magen.

11709516_10153350256518548_6141363317099283605_n

Pepparkaka med glasyr vill jag ha och lussebulle gud så himla gott men så klart har jag ingen hemma.

10518999_10152807728093548_9000326581694316567_n

Snart dax att göra sig i ordning igen en ny dag väntar i mitt nya liv 😉 vad ska hända idag då? Igen vet vi får väl se tvättade en maskin i går för att slippa göra det idag.

Denna månad ska jag köpa ett helt lamm och lägga i frysen så jag har god mat, lamm och vinsås och potatis så gott. Förr om åren köpte jag jämt det, men som pensionär måste man planera sina inköp färsk lamm helt eller halvt kostar 75 kronor kg här i våran lilla affär i byn. Köttfärs denna vecka kostar 29.90 kg så måste även ha köttförs i frysen det går ju alltid åt.

Ägg köper jag alltid i våran byaffär för en stor låda ägg med stora ägg kostar 50 kronor och dom är jätte fina.

img_5734

Ja nu ska jag göra mej i ordning för denna dagen

Vi hörs senare

 

Kommentera

Karin med K

Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

Bokstund

En litterär livstilssblogg

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Livet ur min synvinkel

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

Slagkraftigt Glen Snoddas!

Lifestyle of one Glen Snoddas.

