En gudagåva kommer snart

Published 16 november, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016

 

Min ena gudagåva kommer

En gudagåva kommer snart anlända in genom dörren till mej, till sin farmor helt underbart.  Det går inte att beskriva att få vara tillsammans med sitt barnbarn, vara med hela livet med sitt barnbarn. Vilken lycka det går inte att få för alla pengar i världen.

390619_10150406838083548_813897218_n  390863_220458998079672_807160862_n

Inte nog med det jag har begåvats med två underara barnbarn dom är fem år båda två och helt underbara så söta så pratglada så livliga. Gud vad jag älskar er att få lyckan att vara med er då och då och ser er utvecklas leka, skoja, stoja ja allt som händer och sker. Få följa mina fina barnbarn hela livet ut en känsla som inte går att beskriva helt underbart.

namnlos

Här tittar Chris med farmor efter när pappa kommer från affären.

Jag har gömt en farsdagspresent från mitt barnbarn till pappa, han var ju inte här hos sin pappa på farsdag. Men jag försöker att påtala traditionerna lite så dom senare håller i sig.  Vi ska tillsammas slå in den sen så Chris får ge den till sin pappa i efterskott nu i kväll. ❤

 

20121225_165051

En fin tavla som jag fått av mina barnbarn , helt underbart gulligt så jag vet att jag är en bra snäll farmor. Älskar ju barn därför att jag mamma till underbara barn. Man älskar sina barn från dom ligger i magen till man dör. Från jorden till månen och tillbaka via solen.  Jag har ju alltid varit ensamt barn så jag önskade att få flera barn. En lycka som ingen kan ta ifrån mej alls.

Och mina barn kommer alltid vara en del utav med, alltid hela livet. 

Snart ska jag väl försöka ta mej ut och försöka in skaffa lite julklappar det är ju jul snart och som pensionär måste man planera vare enkrona för att det ska gå ihop. Så jag undersöker vad jag ska köpa till mina barnbarn så dom blir glada får nåt dom tycker om och smart även kan lära sig nåt av.

Jag har ju jätte jobbigt att ta mig ut med min kollapsade lunga som jag är för dåligt för operera mej för. Samt min astma och min KOL minsta ansträngning och jag har svårt att andas. I bland undrar jag om det är ärftligt så mina barn kan få en släng av det.

Nu är det ju halv åtta sen kommer bonde söker fru……

Vi hörs

 

One comment on “En gudagåva kommer snart

  • Bonsoir

    SAVOIR PRENDRE
    Prendre le temps d’aimer
    C’est l’éternelle jeunesse
    C’est du rire
    C’est la musique quand on se sens en pleine forme
    C’est pleurer quand on a l’émotion
    C’est du cœur à partager avec les siens ou avec ses amis
    C’est de lire pour s’instruire et avoir su savoir
    C’est écouter
    C’est l’intelligence
    De penser est la clé de la réussite
    De jouer nous rappelle notre enfance
    De rêver c’est un souffle de bonheur
    Il faut prendre le temps de vivre car les jours passent vite
    Passe une belle soirée
    Gros bisous Bernard

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

