En ny dag på mitt liv

Published 15 november, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016

En dag i mitt liv börjar idag 

 

I går var min födelsedag massa år har jag fyllt 38 år och i går blev det 39 eftersom mina söner höjde ett år förra året. Men jag kommer återigen att intaga 38 års ålder nästa år för det låter bättre. Jag har ju fyllt 38 i massa år tills en skolfröken reagerade och sa till mina barn att mamma kan inte fylla 38 år flera år i rad. Knasiga människa hon vet inte vad jag kan 🙂 Jag är ju en sån människa som har en egen ålder, vi är nog inte många som har det och vågar ha det 🙂

14-november-39-ar  IMG_4915

Tårta blev det till slut iallafall på dagen och cappuccino så gott den fina muggen har jag fått på morsdage en gång av mina söner haft den i många år nu.

Jag har blivit så gratulerad  och även av släktningar och vänner som jag tappat kontakten med av olika skäl.  Det är ju alltid en glad överraskning som man inte väntat sig.  Men dom säger att blod är tjockare än vatten, jag kan ju bara konstatera att så är inte fallet.  Tankarna kommer och tankarna går när man är ensam hemma så tänker man mycket. Hur livet har blivit och varför just jag har otur att bli sjuk, med andningssvårigheter.

Jag hittade även min julgran när jag letade i garderoben och tog fram den samt klädde det. Granen blev jätte fin och nu lyser den härligt och fint i hörnan vid balkongen.

2013-12-07-17-41-49    14993442_10154604748753548_4450842523102682339_n

Första granen är förra årets gran, den som lyser och man inte ser klockorna riktigt är årets gran med bara röda klockor och guld hjärtan.

Ja nu tänker man framåt vad ska man göra nästa år och i fortsättninrgen, nytt år nya möjligheter för mej. Bestämma hur jag ska leva hur jag vill leva i fortsättningen. Vem jag ska umgås med och vilka av mina vänner jag vill umgås med, många av mina närstående vänner försvann när jag blev sjuk i lunginflammationer och långvarit sjuk.  Det konstiga är att dom vet jag är sjuk men inte ens hör av sig och frågar hur jag mår, inte ens på facebook lägger man fem minuter att höra av sig konstigt eller hur.  Fast jag varit sjuk är det jag som kontaktat dom och frågat hur dom mår när jag orkat. Jag har haft väldigt roligt och trevlig med dessa som var närstående vänner och då blir man förvånad. Men ingen kontakt så jag har  tagit bort dom från min facebook nu börjar jag blir lite bättre från lunginflammationerna även om jag var på sjukhuset för en vecka sen.  Men dom trognaste vänner jag har och kan lita på är mina vänner jag känt hela livet från jag var liten samt tonåring dom finns för mej än idag. En känsla som är helt underbar och det känns så skönt.

Tar fortfarande antibiotika samt kortison samt min astma och kolmedicin. Måste boka tid på vårdcentralen för inflensasprutan så jag kommer klara mig i vinter har ju jätte dåligt immunförsvar så det är nog bäst att göra snarast möjligt. Så snart får vi se hur jag känner då och vad jag vill och kan göra. Pensionär idag och det är verkligen ingen lönande affär. Man har svårt att överleva på dessa små pengar när man betalat alla räkningar och ska leva med dyra mediciner samt ska ha mat och alla diverse saker som ingår i livet för att överleva.

Jag har bestämt mej för att åka på semester iallafall, någon vill bjuda mej på en kryssning i medelhavet. Så jag ska tacka jag till det har ju aldrig varit på medelhavskryssning. Ska bara kolla vilka städer båten besöker så att man vill se dessa städer. Kan vara spännande men jag vill även åka tillbaka till Turkiet så klart god mat billigt trevliga människor mycket  billigt att shoppa. Greklan står i mitt hjärta likaså god mat trevlig bott där om somrarna i många år med mina barn när jag var säljare och ledig hela sommarlovet med mina barn. En upplevelse man aldrig glömmer att baka vaniljbullar ute i 45 graders värme det var varmt under vindruvsklasarna 🙂

Nu ska jag ta min medicin och sova med fina drömmar om jag kan

Vi kommer höras igen kram

 

 

4 comments on “En ny dag på mitt liv

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

