Fredag vilken himla dag

Published 14 oktober, 2016 by mellasweden
by mellasweden © 2016

 

Fredag inget fungerar med färdtjänsten

ro

Tid hos läkaren klockan 08.30.                                                                                                                                                     Vaknade jätte trött, och gick upp duscha och cappuccino samt årets första bulle saffransbulle wow så gott.  Sittande framför data och dumburken så ringer jag och bokar färdtjänsten den skulle komma klockan 07.50 och hämta mej. Gick ner i porten och vänade skulle vara hos läkaren 08.30 men ingen bil kom.  Slog mej ner i trappen i farstun tur jag hade min gamla dunjacka på mig som gick ner om rumpan.  Klockan 07.45 ringer ett 08 nummer till mej, när jag svarar säger dom att det är taxi 020, och att dom vet inte när det kommer någon bil.  Han säger att chauffören ringer när han kommer men vi vet inte när.  Otroligt vad händer ingen bil ska hämta mej till läkaren. ?

Det är ju kallt att sitta på stenprappan i porten och vänta på en bil som inte kommer.  Jag ringer tillbaka till färdtjänsten där kan dom inte förklara varför bilen inte kommer.  Jag ber dom koppla mej till resegarantin klockan 08.18 får vänta i luren på min tur i 24 minuter, dom kan inte svara på varför bilen inte kommit.  Dom skulle undersöka saken och kommer tillbaka till luren och säger att dom skickar en ny bil.

Ingen bil kommer klockan 08.57 ringer jag igen jag ber att få kommer till resegarantin, visst kvinna med dålig svenska kopplar mej vidare. Resegarantin svarar att dom vet inte varför det inte kommit någon bil till mej.  Men dom lägger in att en bil ska komma till mej nu.

Klockan 09.36 ringer jag igen ingen bil har kommit, jag sitter i farstun och fryser och väntar på bil för dom har ju lovat att det ska komma en bil till mej.  Jag ber killen som svarar att han verkligen ska kolla en gång till att min bil är på väg, han vill inte men jag ber han igen och till slut så kollar han om den är på väg.  Men sen säger han att han inte kan svara på det för det tar minst 10 minuter innan man vet.  Men han säger att en bil kommer till mej.

Men nej igen bil kommer klockan 09.58 ringer jag igen och en kvinna säger att så här ska det inte vara och hon ska skicka en ny bil till mej igen. Men även denna bil kommer inte fram till mej, vad är det som händer med  färdtjänsten denna fredag.?

Klockan 11.52 ringer jag igen och en ny bil ska skickas, men inte heller denna bil kommer till mej. Går till min lägenhet igen, kall och fryser behåller jackan på inne men fryster ändå.

Ringer igen ser att det är lunchtid, så jag avvaktar och försöker att äta något. Jag är trött hungrig besviken och fryser som bara den.

Sen blir det att igen ringa till läkaren ja har ju missat min tid och berättar då allt detta och dom säger kom när bilen hämtat dej vi tar in dej akut.

Klockan 13.07 beställer jag en ny bil av färdtjänsten, som kommer 13.50 och ska hämta mej, men han försöker som en del chaufförer att säja att nyckeln inte passar till bommen.  Men jag säger det finns två bommar och nyckeln passar visst.  När han kommer till porten säger han *bommen var öppen* han ville bara inte åka in till porten.

Äntligen kom jag till min läkare, och fick vänta länge på min tur, men doktorn tog emot mig och jag fick min medicin.   Vilken dag  innan jag var hemma igen.  Trött frusen och ledsen, men bästa vårdcentral som tog emot mig även på fel tid, tack snälla.

namnlosmmmmmmmmmmmmmmmmm

Ha det en skön fredagkväll alla

4 comments on “Fredag vilken himla dag

  • Det var det värsta jag läst Mella vilken nonchalans.. Att du bara orkade vänta..
    Känner jag mig själv rätt så hade jag blivit arg och bokat om läkaren..
    Hoppas verkligen du slipper detta igen ´skamligt att det ska behöva vara så här 😦
    Sköt om dig kram så länge Nicki

    Gilla

  • Det var väl själva…..att det ska gå till så här. Vad jag förstår så är det inte ett enskilt missöde, snarare tvärtom. En oerhörd nonchalans från företagen som sysslar med denna lönsamma affärsverksamhet. Tror inte att myndigheterna har koll på alla de här firmorna. Skulle vara bättre om allt sånt som har med folkhälsan att göra, däribland transporterna, vore kommunala.
    ——
    Bra att Vårdcentralen förstod ditt dilemma och jag hoppas det blev bra när du äntligen fick träffa doktorn till slut.
    // Kao

    Gilla

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

