Published 5 oktober, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

I dag vet jag verkligen att jag lever

sampd70bbcdeaf75eaae

Vaknade 07.00 solen lyste genom fönsterrutan.  Tog mig ur sängen och en stund senare så satt jag i soffan med cappuccino och citronmuffins.

20140511_084853_1

Nu ska jag berätta varför jag vet att jag lever, jag har lite ont överallt på kroppen men klarade mig ganska bra ändå. I går skulle jag kolla mina höst och vinter skor / stövlar vad jag hade.

Jag hämtar en gammal vinglig stol för att nå upp i överskåpet skulle jag väl aldrig gjort. Detta blev ett elände för mej som flög över golvet som är en lite hall, så duns in i vägen med en himla smäll.

mina-tarar

Jäkla stol jag skulle kliva upp på en stol i hallen för att se vilka skor jag hade som man kan ha nu. Tog satts tre gånger och tredje gången när jag kom upp på vingliga stolen så välter den skitstolen och jag ramlar baklänges. Så nu jädrar vet jag att jag har en rumpa,  armar och rygg samt hals och huvud. Tog en alvedon vill inte ha ont ju få se senare, satt kvar på golvet chockad tills min son drog upp men när han kom hem. Det var långa minuter som jag satt på golvet ja kom inte upp. Ingen var hemma och kunde hjälpa mej upp, ena sonen var och handlade och kom sen hem och fick hjälpa mej upp. Enda gången jag inte haft mobilen bredvid mej, jag bär den runt överallt har lärt mig det sen jag svimmade. Lite ont i händerna oxå känns det som skitskol.

roda-skor-1

I dag känner jag att jag lever ont överallt, …… känner jag.

I dag ska jag till tandläkaren som ropat på mej att jag ska komma. Nu får vi se vad som händer där om benet är på plats och vad som ska göras.

Så vi får höras lite senare

Ha det bäst solen är uppe även över mej 🙂

One comment on “

  • Vilken otur Mella..
    det kunde ju gått riktigt illa.. Bäst du har en bättre pall eller stol om du måste klättra eller be din son ta ner det vu vill titta på.. Sköt om dig nu.. Kram Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

