Beklaga sorgen

Published 30 september, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

Om att beklaga sorgen

1457

När en vän varit sjuk ett tag  och sedan plötsligt går bort, så undrar jag vad som händer.

Det visar sig ofta att ett närstående syskon vill bara med och bestämma samt plötsligt ha en massa saker från dödsboet.  Det visar sig att dödsboet har barn, ja den bortgångna vännen  har egna barn.  Vännen som gick bort hade alltså barn och det är dom som ärver allt efter sin pappa.  Alltså har syskon inget att ärva och ska inte lägga sig i vad som händer om det finns pengar om något har sålts och för hur mycket.  Detta är skrämmande hur kan någon vara så egoistisk att bara ha mage att vilja ta för sig av något man inte ska ha samt något man inte har med att göra. Framför allt när man haft dåligt kontakt med sitt syskon och inte kommit överens alls.

Jag fattar ingenting alls av detta hur man kan försöka roffla åt sig massa saker man inte har rätt till.  Har man inget hjärta och varför bryr man sig plötsigt när man inte gjort det förrut.  Man vill ha massa grejer man inte har rätt till för att sälja dom och få in pengar, fast man bor med sin egen familj och inte behöver göra detta.

Jag bara undrar hur kan man vara så himla girig att man missunnar barnen att få allt, deras lagliga rättighet. Sådant gör mig ledsen inte ok alls.

Sen hade vännen massor av  kompisar som han hjälp att göra bra affärer när han var i bussinessbranschen.  Var är dom varför ringer dom inte till barnen och beklagar sorgen?

Varför ringer man inte barnen och frågar behöver ni hjälp med något, kan vi göra nåt för att underlätta för er.  Många av dessa är egna företagare och skulle lätt kunna ställa upp och hjälpa till.   Endast ett par personer har gjort det.

603967_10151141584271889_779560304_n  m3-angel-trumpet-t-b-2-1  10915138_408724899290306_951438102707843835_n

Jag tycker att detta är skrämmande varför gör man så här, jag om någon vet att alla hans kompisar har tjänat bra med pengar på att göra affärer med min vän. Och det kan säjas att denna vän  inte var  girig han var en generös person mot dom flesta och framförallt till sina kompisar och familj.  Han var en smart affärsman från det han var  arton år , en affärsman som med sitt skratt och leende och smarthet kunde förflytta berg.

Må han nu vila i frid och nu slipper han sin sjukdom och diverse infektioner som han fick sista tiden.

11062072_653900938080186_7149068622963950245_n

Jag har svårt att förstå att han är borta och tror han kom till himlen.

a440510d70afd1b38b0e07875422fcfc

Här kan nämnas att ingen hade pratat om hur han ville ha det efter sin bortgång.

Det är ju inte lätt att prata om sådant men det har fått mig att inse att jag ska skriva ner och göra klart hur jag vill ha det när jag går bort. Så mina söner inte står där och funderar hur det ska vara.

Mella

 

2 comments on “Beklaga sorgen

  • Bonjour

    Quelle belle histoire entre nous

    Je t’envoie un bouquet de fleurs

    Chargé de parfum que ta demeure soit embaumé de celui-ci
    Comme guidé par un vent d’amour , les anges viennent te protéger
    Je te souhaite une merveilleuse journée un bon Week-End
    Ici le temps est chargé de pluie mais il en fallait un peu

    Pour toi en guise de mon Amitié

    Une douce pluie de tendresse et de bisous

    Bernard

    Gilla

    • Bonjour Bernard

      Oui histoire sur nous, merci pour tout le bien que vous avez écrit pour moi.
      Voici venir une salutation de moi inSverige et qui est votre ami
      Une amitié nous devrions chérir, ont un merveilleux week-end. Le soleil a été jusqu’à aujourd’hui
      mais maintenant il est fige et se bloque gris et froid en face de la télévision avec un plädd
      sentir un peu mal, nous avons entendu ❤
      gros câlin

      Mella

      Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

