Grekiska Kolgrillen LUNGA GALLERIAN

Published 19 september, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

INTE ENS EN URSÄKT   AV  LUNCHRESTAURANGEN 

 

Idag skulle jag som aldrig äter ute göra det,  bjöd min son på lunch på Grekiska Kolgrillen i Luna Gallerian.                 Vi har inte ätit där på länge,  jag inte på 2 år.  

Vi tar båda Gyros och det blir 170 kronor jag betalar med kort, gillar inte göra det men idag gjorde jag det.

När sonen ska ta sallad så kollar jag på kvittot då står det betalt 170 kronor men uttag 245 kronor tillbaka 75 kronor kontant.   Vilket jag inte fick så klart.   Jag går tillbaka och säger att jag betalt 245 kronor och det står att det kostar 170 kronor på kvittot.  Fick inget riktigt svar, men en annan man kommer fram och säger jag tar hand om detta.

Jag säger att jag vill ha tillbaka 75 kronor kontant ni har tagit 245 kronor på mitt kort men det kostar bara 170 kronor.

Jag tar fram kontoutdraget från banken och dom tar aldrig extra pengar som går direk till betalaning till Grekiska Kolgrillen i Luna Gallerian.  När han såg det fick jag tillbaka 75 kronor och han sa att han fatta inte hur det gått till. Ser hur dom pratar bakom disken, men ingen ber mej om URSÄKT.

grek-kolg-luna

Varför är man inte rädd om sina kunder, varför ber man inte om ursäkt ????  

Varför,  det blir ju i så i stället att jag aldrig kommer att äta där något mera. 

Jag ser servitören som tog extra betalt av mej när han tog våra tallrikar för att servera oss,  då såg jag att han sa till dom inneför disken att ta bort en av såsburkarna som var på våra tallrikar. Sen kom han med dom till oss, ingen URSÄKT alls.

Efter en stund så kommer mannen som gav mig tillbaka 75 kronor och säger att han vill se kvittot igen för han fattar inte hur det kunde ske. Men det sa jag att det var han som slog in 245 krornor så klart det kan ske. Min tanke är hade jag ålder för att bli blåst på 75 kronor eller vad menade han som slog in denna summa. Men här ska man lära sig att som pensionär har jag lite lite pengar och har stenkoll på varje kronor för att klara mej !!!!!!  

Han får se kvittot igen, och säger han kan inte fatta detta hur det kunde ske.  Jag säger att ni är nya ägare här och ni ber inte ens om ursäkt.  Jo men det gjorde vi ju, nej säger jag, det var jag som sa att jag skulle ha 75 kronor tillbaka och dom fick jag kontant, men INGEN URSÄKT.

Mannen ber inte om ursäkt,  fast jag påtalar det.  Otroligt !

 Jag stod vid kassan och det tog lång tid innan jag fick betala. Det brukar gå ganska fort när dom slår in maten 170 kronor ……det krävs ju lite extra för att slå in ett kontant uttag på 75 kronor….

Någon trodde att det var stress där på restaurangen men vi var bara 5 kunder på lunchtiden. Ingen stress all. 

Om detta hade varit min restaurang hade jag bett kunden om ursäkt,   bjudit på maten eller kaffe med kaka eller något.  Men här var man inte rädd om kunderna,                                                                                                  

Så det var sista gången jag har ätit där.  En besviken äldre kund vilken tur jag tittade på kvittot, vem hade annars fått dessa kontanta 75 kronor som man tog ut på mitt kort? Ingen bra reklam för denna restaurang. 

ha det bäst har inte kommit över detta än

7 comments on “Grekiska Kolgrillen LUNGA GALLERIAN

  • Bonjour prends le temps
    D’aimer,de rire,de pleurer
    De lire , d’écouter l’intelligence
    De penser ,de jouer cela rappelle notre enfance
    De rêver , surtout de vivre car le temps passe vite
    Et surtout le bonheur d avoir des amis ou amies
    Je te souhaite une belle journée , une belle semaine

    Belle semaine aussi à tes amis et amies , à ta famille et tous ceux qui de l importance pour toi

    Gros bisous.

    Bernard

    Liked by 1 person

  • För jäkligt Mella..
    Nu är jag bara ännu gladare att jag inte använt mitt Bankomat kort som betalningsmedel ännu.. jag föredrar att se sedlarna i min plånbok och plocka fram rätt antal sedlar och betala med..
    Jäkla sätt undrar just hur många dom gör så här emot, det tjänar dom nog en hel del på och folk kanske inte ens kollar eller märker att det försvinner lite.. Gör som jag håll dig till sedlarna så länge det går.. .. ha en fin kväll..

    Liked by 1 person

  • Jag tror nog inte det här har hänt med flit, jag har ätit där flera gånger utan att det har skett något misstag desamma gäller mina vänner. Däremot får du ha lite förstånd när det är LUNCH, då man är väldigt stressad och har en massa saker i hjärnan att göra/fixa. Att du fick dina pengar direkt utan några konstigheter tyder bara på att det är ett MISSTAG. Att dom frågar hur det är möjligt borde du förstå med tanke på att det är en nyöppnad restaurang.
    Vi är inte mer än människor, och vi gör misstag.

    rekomenderar starkt kolgrillen i luna, mycket lyxig mat som är prisvärt 😊👌

    Liked by 1 person

    • För det första var det bara 5 kunder där inget stress alls !!!!!
      Jag stod vid kassan och det tog lång tid innan jag fick betala brukar gå ganska fort när dom slår in maten 170 kronor ……
      obs !!!!! det krävs ju lite extra för att slå in ett kontant uttag på 75 kronor på en kunds kort !!!!! Jag fick inte mina pengar direkt
      utan fick be om dom och visa mitt bankkonto, så jag undrade i stället hur många kan ha råkat ut för detta och vem skulle
      plocka ut mina 75 kronor kontant blir det 170 kronor så ska man inte ta 245 kronor !!!!!!!!! så det var inget misstag alls !

      Liked by 2 people

  • Dålig stil. Misstag kan ske men en ursäkt ska framföras och helst ska man kompenseras. Stress skulle kunna vara en förklaring men även om så, ska kunden tackas för att de uppmärksammades på felet. Alltid.

    Liked by 1 person

    • Tyvärr så var det INGET MISSTAG, INGEN STRESS 5 KUNDER, det tar lång tid att slå in extra att man ska ta ut kontant 75 kronor på kundens bankkort, bara itta på mej som om det var jag som gjort fel. Det stod på kvittot att säljare var chefen. Oj….. men den andra killen som hand om det hela bad inte om ursäkt han heller. skillnad på 170 kronor och ta ut kontant 75 kronor summa att ta från mitt bankkonto 245 kronor. Jag undrar HUR MÅNGA HAR RÅKAT UT FÖR DETTA. Ärlighet varar längst ingen ursäkt har kostat dom 10.000 läsar som läst detta att jag blivit lurad. Bra reklam når alltid ut, men dålig reklam når längre.

      Liked by 1 person

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

