Tisdag

Published 30 augusti, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

Tisdag en bra dag ❤ 

Tänkte ha sovmorgon men två kissekatter jamade och la tassen på min kind om och om igen. Så det var bara att slänga sig upp och öppna fönstret helt och sen ut i köket ta fram mat till kissekatterna.  Tur man har kissekatterna att prata med 🙂 Och jag koka vatten hälla i pulver så blir det cappuccino, tog en bulle och värmde från frysen. Sen in i soffan och hängde med nyhetsmorgon för att vakna. Gick ju bra så småning om var även jag vaken och pigg.

IMG_22366756544362

Väntade paket från DHL yngsta sonen hade köpt skor från Tyskland, killen ringde och skulle komma före klockan ett.

Gjorde lite lunch för en gångs skull idag duktigt jag varit grekisk lunch kyckling, grekpotiatis med oregano och citron, samt tatziki.

IMG_5733

Blomman min underbara granne skulle handla från Netto.  Dom hade även billiga ägg på Netto stod det i annonsbladet,  15 kronor men det fanns inte bara dom  dom  dyra. Kanske redan uppköpta av kunderna.

IMG_5731

Till höger ser ni laxskivorna som jag bad henne löpa till mej,  har väl aldrig köpt det förrut alls.  Vet inte hur man lagar det heller men får slå på internet bara med data.

Så Blomman skulle handla i kvartersbutiken i här, då fick man en hel karta ägg för bara  45 kronor och stora var äggen oxå.

IMG_5734

Härligt fint underbart, ska äta lax nu någon dag räcker ju till fyra måltider.

Så kom sonens skor och sen gick jag in till Blomman och fikade, kaffe och Blommas goda hembakta kakor wow.

20140511_084853_1

Så fick jag två paket ost av Blomma och plommon med mig hem när jag gick. Denna ost kostade bara 5 kronor styck i Göteborg. Jätte billigt och god är den. ❤

IMG_5736

IMG_5737

Plommonen jag fick med mej hem så goda,

Och nu hänger jag i soffan och äter choklad……. mmmmm så gott.

Nu ropar Blomma i brevlådan på men och hon har lagat god mat och en en tallrik till mej. Hon har sin son Jano med sig och han säger plocka bort dom rostade nötterna som är i, ok säger jag vi ses på min begravning och skrattar. Omtänksamma grannar jag har som ger mig mat igen. Ris ärtor köttfärs nåt mera och rostade pinjenötter tror jag det heter inbakat. Gott och jag har tagit bort nötterna tål ju inte nötter. Om ja behöver har jag en spruta hemma 🙂 ❤ Tack kära grannar ❤

 

IMG_5741

Tack ❤

Ha en bra kväll nu det ska jag ha

Vi hörs

 

One comment on “Tisdag

  • Vad god din lunch såg ut Mella 😀
    Netto måste säga att den affären känner jag inte igen alls.. Finns den bara i Södertälje eller finns den på fler ställen….
    Men allt mat prat här har gjort mig hungrig så nu blir det frukost..
    Kram på dig från mig Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Karin med K

    Det brukar bli bäst när jag får göra som jag vill.

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium Lotta Axelsson ger råd och vägledning!

    Medial vägledning, borttappade saker, bortsprungna djur, tarot, livscoach, alternativ medicin, spirituell rådgivning, gratis distans healing. Workshops och "Spirituellaresor"

    Bokstund

    En litterär livstilssblogg

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Livet ur min synvinkel

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    Slagkraftigt Glen Snoddas!

    Lifestyle of one Glen Snoddas.

