Pokemon Mini Call Mobil

Published 18 augusti, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

Pokemonjägare är jag 🙂

Tro det eller ej men jag har installerat i min lur. Jag spelar då och då, men när mitt barnbarn är här så tar han luren och frågar om han får spela POKEMON självklart får han det. Men …. jag hade massa pokemon men han sålde dom flesta så nu har jag inte många kvar. Mitt barnbarn är fem år och dundersmart, han kan min lur och pokemon bättre än vad jag kan.

IMG_5658

Det skrivs så mycket om pokemon jag tittade på gamla foton på mina grabbar när dom var små, där hade Georgios en sweatshirt med är massa år sen.  Så tänk att det blivit populärt igen, och nu går dom ut och jagar pokemon i stället för att plocka lingon eller blåbär till farmor.  Jag har även  en svallerbyta på min lur så jag kan se var alla pokemon finns någonstans smart eller hur, det visste inte mitt barnbarn lol farmor var lite smart där.

IMG_5657

Jag vet att många jagar pokemon och ser sig inte för när vi var sist på ICA Maxi Södertälje så gick Gerogios och jagade pokemon när vi skulle handla mat. En äldre kvinna kom fram till Georgios och frågade om han jagade dom där … pokemon 🙂 Alla vet och en del gillar det en del inte, nu får jag jaga lite hemma här eller när jag åker till läkaren på vägen i bilen så jag får tillbaka lite pokemon efter som mitt barnbarn sålde dom flesta jag hade.

När han blir lite större ska jag köpa en mobil till honom men först när hans pappa tilllåter det. För nu har Christopher sagt nej att han inte ska ha någon.  Mina barn var inte så gamla när dom fick sin första mobil, dom har haft mobiler flertal samt minicaller. Självklart skulle mina barn ha mini caller köpte dom genom jobbet när jag höll på med cosmetic.

niom    Namnlösmmmm  Mini call

Här är några av familjens mini caller, jag hade den rosa så klart, och den neongröna sen hade barnen olika färger och barnens pappa hade den genomskinliga.  Fungerade ganska bra innan mobilerna kom igång och blev billiga att ha.

På minicallerna så hade vi olika siffror som betydde olika saker, nu ska vi äta, katastrof kom hem med mera. Men jag har aldrig ropat på mina barn som andra mammor jag har busvisslat det var en speciell vissling som alla barnen kände igen.  Om dom inte själva hörde det så fick dom veta av andra barn att mamma vill ni ska komma hem nu.  Smart och bra, men inte när man visslade på taxi i stan, ingen kollade på på blondinen som visslade och ville ha taxin.

Idag är mobilen jag har en försäkring för mig om det händer något, jag är ju nu i den åldern och med min kollapsade lunga och kol samt astma är det bra för mig att ha mobilen. Den är alltid med mej är en livförsäkring.

 

Ha det bäst nu var rädda om varandra ❤

 

 

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

