Marilyn Monroe

Published 18 augusti, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

Marilyn Monroe

Var ju skådelspelerska, sångerska och fotomodell född Norma Jeane Mortenson den 1 juni 1926  i Los Angeles, Kalifornien. Hon dog den  5 augusti 1962 i Brentwood, Los Angeles, Kalifornien.
Hon var gift med Arthur Miller, Joe DiMaggio, James Dougherty.
Hon hade även syskon Berniece Baker Miracle samt brodern Robert Kermitt Baker.
Hemma hos mej lever hon än, jag har tre handväskor med hennes foto på.
20140520_112412     DSC00237      DSC00240    2013-05-22 19.21.01
Jag har fått mycket beröm och erbjudande av kvinnor som vill köpa mina väskor när jag har dom. Var tvungen att köpa ett par högklackade skor till lejopardväskan ❤
DSC00238     DSC00239
Tidigare hade jag även en vägavdelare med henne i färg på ena sidan och svart/vit på andra sidan. Denna sålde jag senare när jag inte kunde ha den kvar.
2013-10-20 09.52.30   IMG_4321    IMG_4478
Dessa kaffemuggar har jag fina
Så hemma hos mej består hon än idag jag har en tavla någonstans lika så med Marilyn ❤
vi hörs
3 comments on “Marilyn Monroe

  • Jag har en lite finare papperskasse med tyghantag tror jag har med den i ett inlägg.. Sen har jag massor av bilder och en och annan plåttavla.. Ja hon var verkligen en helt speciell kvinna.. Önskar dig en fin helg nu Mella och hoppas du får må bra.. Kram Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

