HS

Published 18 augusti, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

Huddinge sjukhus 

topic_iphone_5

I börja på augusti så ringde jag till Huddinge sjukhus för att få komma till läkaren på lungavdelningen som jag går hos. Sköterskan som svarade sa läkaren är på semester och jag har ingen kalender här. Ingen kalender konstigt eller hur där man ska boka in patienter. Jag ville bli inbokat för att röntga min lunga och se om det har någon förändring samt tala om för läkaren att jag har kol som dom sa på Sopiahemmet. Kanske borde man upptäckt det på Huddinge sjukhus när jag gått där på lungavdelningen i flera år. Min hosta har jag haft massa år och ingen har konstaterat att jag hade kol, konsigt det oxå.  När jag fick kolmedicien så försvann min hosta helt, jag har ju hostat så alla grannarna hört det i hela huset där jag bor. Jag har helt underbara grannar dom klagade aldrig men i stället fråga dom hur jag mådde.

BOI00750

Ringde till lungavdelningen i dag klockan åtta på morgonen, då får man lämna sitt personnummer och telefonnummer så ringer dom upp en senare.  Dom ringde tillbaka klockan halv tio, och jag fick en tid den tjugoandra september klockan två.  Jag har börjat hosta igen och det låter inte så bra så då blir man ororlig vad det kan vara om jag blivit sämre eller vad som händer.

Jag frågade sköterskan om vårdgarantin som är att dom ska svara inom trettio dagar, varför har ingen kurator tagit kontakt med mej.  Hon sa att hon läser inte min journal hon bokar bara in tider, jag frågade om hon kunde kolla men det ville hon inte utan sa ta kontakt med kuratoravdelningen själv.  Otroligt sjukvården idag är inte längre densamma.

rosa telefon kopiera

När jag ringer kuratorkliniken så blir det hänvisning till Solna HS och där är en telefonsvarare konstigt måste jag säja.  Jag har lämnat mitt telefonnummer får se om dom ringer.

Den som väntar får se.

Vi hörs var rädda om er.

 

Kommentera

Reslusta - resor och drömmar

"Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

Scribere Necesse Est

Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

Herbalife

Your one stop for health, wealth and prosperity

Ett mirakelfyllt år 💖

Mitt liv, min tid.

Du finns - en decembersaga i kalenderform

En decembersaga i kalenderform

Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

Bokstund

You can make anything by writing - C.S Lewis

annaandren.com

ett arv i form av texter

Helgas dagbok

Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

Från andra sidan Potten

Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

bortabrabloggen

Utlandssvensk i Australien

Utsikt från Insidan

Foton & Reflektioner

Tid

Lyssna!

Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

B*_ live

ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

Sjöfartsbloggarna

Följ med ut till sjöss

inte fan gör det det

Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

ELAINE BRESKE HIRSCHER

Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

Seniorvinklat

tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

