Cancer fuck you ….

Published 8 augusti, 2016 by mellasweden

by mellasweden © 2016

 

FUCK CANCER   FUCK CANCER  FUCK CANCER 

I dag ringde min bästa kära finaste lillesyster vi grät tillsammans i telefonen.   Varför, hon kom direkt från läkaren och hade fått beskedet CANCER.    Det var chockartat besked,  båda vi trodde att hon hade en lindrigare KOL.  Men det visade sig att det var CANCER,  vem som helst kan råka ut för detta.

6410_1196037661517_1245732184_577211_6137595_n

Min syrra fick beskedet att hon har  tumör i lungan som spridit sig till lymfkörtlarna.. samt att hon ska påbörja behandling senast nästa vecka….cellgifter varje dag,  strålning var 3 vecka….i 3 månader.  Jag finner inte ord för detta jag är verkligen ledsen det gör ont från mitt hjärta.  Min syrra är ju min bästa vän, syrra,  kompis vi kan ventilera allt från barn, föräldrar, orättvisor, ja allt som man överhuvudtaget kan beröra och prata om. Jag är gudmor till hennes fina son. Detta var ett tungt besked för oss båda.

Men min bästa syrra jag älskar dej för den du är och du är en rolig, duktig och fantastisk tjej/syrra alltid glad och possitiv helt underbar.

Cancer gör mej livrädd min mormor dog i lungcancer vid 45 års ålder jag hann aldrig träffa henne.

Jag inser av mina kära vänner som jag umgås med kommer några att få cancer, och några få kol.

Varför har man inte hittat botemedel.

Jag är orolig för min kol,  då jag har hört att några av mina vänner redan  dött i kol.

Själv är livrädd för att dö och läman mina barn,  dom har ju bara mej.  Jag tänker ofta på hur ska dom klara sig utan mej, vi har en jättefin kontakt och vi pratar flera gånger om dagen.  Jag älskar dom från mitt hjärta och som min ena son sa mamma vi har ingen vanlig familjerealtion ingen av mina kompisar har denna fina kontakt med sin mamma eller pappa.   Mina söner har varit helt underbara mot mej alltid tänkt på mej och bryt sig om mej.   När jag varit dålig har dom kommit hem kommit till sjukhuset eller hemma vid mej.  Dom är helt underbara dessa killar.   Dom är speciella, smarta , duktiga och helt underbara.   Nu har den äldsta förlovat sig med en helt underbara tjej så nu har jag även en dotter där.   Tillsammans har dom två småkillar som är fem år helt underbara.  Barnbarn är ju nåt extra dom träffar man när man kan och vill och det är helt fantastiskt.   Jag är så tacksam att min yngsta son har sin bästa kompis sen massa år tillbaka från skolan, en fantastisk kille och jag vet han kommer följa mina söner hela livet. Denna kille är oxå smart och duktig samt har även träffat en fin tjej. Bara det är skönt att veta.

Ja nu ska jag sova en stund

LIVET BLIR ALDRIG SOM MAN TÄNKT ELLER ÖNSKAT SIG. 

 

 

 

7 comments on “Cancer fuck you ….

  • Hello, Very sorry to read this sad news. I had liver cancer but I survived. I had a liver transplant that saved my life. I hope the surgeons can save your sister. it is VERY IMPORTANT to think POSITIVE and be strong.
    My Daughter lives in Stockholm and she was a great help to me as I battled against this terrible disease. Remember, there is always hope.
    Good luck my friend.
    Kenny2dogs.

    Gilla

    • Thanks you so much for you nice mail, its hard to see this and me sorry for you too.
      Nice you have a daughter in Stockholm Nice
      Yes I will tell my sister this and
      I will remember there is always hope
      thanks you so much have a nice evening
      Mella ❤

      Liked by 1 person

  • Beklagar verkligen att din syster har fått den djävulska sjukdomen. Kan vården göra något för att förlänga hennes liv? Ibland är ”bara” ena lungan drabbad och då kan man ta bort den och leva ett bra liv efteråt med bara en lunga. Hoppas det är så.
    ——-
    Är själv rökare och har inte heller världens bästa lungor….. 😦

    *Tröst*
    //Kao

    Gilla

  • Mella..
    Vad tråkigt finns väl inte mycket till tröst egentligen bara hoppas på att allt går bra..

    Min Biologiska mamma dog i Livmoderscancer när jag var 5 år..
    Min pappa dog i Kol 1999 men då hade dom just upptäckt att han hade en tumör på lungan
    enda fördelen är att han aldrig hann känna av cancern eftersom han nyss fått den..
    Men han rökte 2 paket cigaretter om dagen så ganska självförvållat i hans fall..

    Men man undrar ju onekligen om det någonsin går att utrota cancer helt och hållet..
    Hoppas nu bara att allt gå bra för dig och din syster..
    tröstkramar från mig // Nicki

    Gilla

  • Kommentera

    Reslusta - resor och drömmar

    "Livet är inte ett problem som skall lösas utan en verklighet som skall upplevas" (Sören Kierkegaard)

    Scribere Necesse Est

    Om livet som empatisk kommunikatör, gastronom, munskänk och vinodlare i Arild på Kullahalvön.

    Herbalife

    Your one stop for health, wealth and prosperity

    Ett mirakelfyllt år 💖

    Mitt liv, min tid.

    Du finns - en decembersaga i kalenderform

    En decembersaga i kalenderform

    Glädjekällan! Medium, Tarot, Medial vägledning, Healing. Boka tid för samtal tel. 031-167555 (Öppet kl 10-19)

    Glädjekällan, medium, tarot, borttappade saker, bortsprungna djur, andlig vägledning, tarotlinje, änglar, andliga guider, andekontakt, healing, spådom, änglakort, siare, skyddsänglar, alternativ medicin, synsk, tarotkort, spådam, pendel, tidigare liv, numerologi, spålinje, siare, coach, seans, orakel, andlig utveckling, alternativ medicin, spirituell resa, andlig resa,

    Bokstund

    You can make anything by writing - C.S Lewis

    annaandren.com

    ett arv i form av texter

    Helgas dagbok

    Från mörker till ljus och så några livskriser däremellan

    Från andra sidan Potten

    Mitt liv som trebarnsmamma i en förort till Minneapolis, MN, USA

    bortabrabloggen

    Utlandssvensk i Australien

    Utsikt från Insidan

    Foton & Reflektioner

    Tid

    Lyssna!

    Savethebaltic.se/Waterforlife.se

    Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

    B*_ live

    ART PHOTO & POETRY © Birgitta Rudenius

    Sjöfartsbloggarna

    Följ med ut till sjöss

    inte fan gör det det

    Alla säger:det ordnar sig....inte fan gör det det..

    ELAINE BRESKE HIRSCHER

    Med Ledarskap, Kommunikation & Arbetsmiljö i fokus!

    Seniorvinklat

    tillvaron från ett kvinnligt seniorperspektiv

